نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 00:46

مشکلات معیشتی طلاب و روحانیون اهل سنت کردستان باید رفع شود

سنندج - نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مشکلات معیشتی طلاب و روحانیون اهل سنت کردستان باید رفع شود چرا که امنیت اقتصادی زمینه ساز توسعه امور فرهنگی و تبلیغی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی چهارشنبه شب در نشست دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی با ائمه شاخص استان و جامعه مدرسین اهل سنت در سنندج اظهار کرد: جامعه روحانیت کردستان در راه حراست و حفاظت از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و دعوت از مردم به اتحاد و همبستگی ۵۴ شهید تقدیم کرده است.

وی به جایگاه علما از منظر قرآن اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در آیات متعدد قرآن کریم در مورد اهمیت و جایگاه علم و عالم اشاره فرموده‌اند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: علما در مسیر جهاد تبیین قبل و بعد از انقلاب همواره نقش مهمی داشته و تأثیرگذاری قابل توجهی داشته‌اند لذا شایسته نیست که اکنون بسیاری از طلاب و روحانیون اهل سنت در کردستان با مشکلات معیشتی و اقتصادی مواجه باشند.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: علما و روحانیون و ماموستاهای اهل سنت در مسیر دفاع از ارزش‌های دین اسلام و انقلاب و تمامیت ارضی همواره در خط مقدم بوده و با وجود تمام مشکلاتی که دارند هرگز سنگر روشنگری، بصیرت‌افزایی و ارشاد را ترک نکرده‌اند.

وی توجه به وضعیت معیشتی علما و ماموستایان را ضروری خواند و گفت: میزان حمایتی که در شرایط اقتصادی فعلی از طلاب و روحانیون کردستانی صورت می‌گیرد، کافی نیست و تنها مسکنی بر دردهاست.

ماموستا رستمی تصریح کرد: مردم فهیم و انقلابی کردستان قدردان خدمات نظام اسلامی هستند اما این استان مرزی نیاز به توجه ویژه مسئولان و تخصیص اعتبارات ویژه دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1160881

مهمترین اخبار ایران و جهان: