نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 19:56

تعهد پنتاگون بر تقویت روابط نظامی با عربستان

پنتاگون بار دیگر بر تعهد آمریکا به حفظ روابط نظامی قوی با عربستان سعودی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) روز چهارشنبه اعلام کرد که ایالات متحده به تعهد خود به روابط نظامی قوی با سعودی اطمینان داده است.

به گزارش شبکه خبری «العربیه» یکی از مقامات ارشد پنتاگون این اظهارات را در تماس تلفنی با شاهزاده «عبدالرحمن بن عیاف المقرن» معاون وزارت دفاع عربستان بیان کرد.

سرهنگ «مارتین ماینرز» سخنگوی پنتاگون گفت که این دو مقام همچنین بر اهمیت مشارکت راهبردی ایالات متحده و عربستان که بیش از ۸۰ سال از آن می‌گذرد، تاکید کردند.

آمریکا و عربستان بارها در منطقه رزمایش‌های مشترک برگزار کرده‌اند ارتش عربستان به شدت متکی به تجهیزات و کمک‌های فنی آمریکاست و اندک زمان است که سعی کرده برخی تجهیزات نظامی را در خاک خود مونتاژ کند.  

به طور کلی، ارتش‌های کشورهای عرب اتکا به خارج مرزهای خود دارند و جز سلاح‌های سبک، عموم تسلیحات به شکل واردات و خرید از کشورهای غربی یا شرقی تامین می‌شود. 

 وبگاه «گلوبال فایر پاور» که به صورت تخصصی در حوزه نظامی فعالیت می‌کند در تازه‌ترین گزارش خود به رده‌بندی ارتش‌های جهان پرداخت.

طبق این رتبه‌بندی، مصر در رده ۱۴ جهان و اول کشورهای عربی قرار دارد و سومالی نیز عنوان ضعیف‌ترین ارتش عربی را به خود اختصاص داد. ارتش سومالی در میان ۱۴۵ ارتش جهان رتبه ۱۴۲ را از آن خود کرده است.

پس از مصر، ارتش عربستان سعودی قرار دارد که در رده جهانی رتبه ۲۲ را از این وبگاه گرفته است. به همین ترتیب ارتش الجزائر در رتبه سوم کشورهای عربی و رتبه ۲۶ جهان، ارتش عراق در رتبه چهارم کشورهای عربی و ۴۵ جهان، امارات در رتبه پنجم عربی و ۵۶ جهان، مغرب در رتبه ششم عربی و ۶۱ جهان و سوریه در رتبه هفت عربی و ۶۴ جهان قرار دارد.

قطر، تونس، یمن، سودان، عمان، کویت، بحرین، لیبی، اردن، لبنان، مویتانی و سومای نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434593

مهمترین اخبار ایران و جهان: