نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 16:14

حضور مردم بسطام در عزاداری محرم باشکوه بود

شاهرود- امام جمعه بسطام با اشاره به تلاش دشمنان برای کمرنگ جلوه دادن عزاداری مردم در ماه محرم، گفت: حضور مردم بسطام در عزاداری محرم باشکوه بود.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بسطام به میزبانی مصلی آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) این شهر ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در در ایام عزاداری شهادت امام حسین (ع) و یارانش بیان داشت: حضور مردم علیرغم توطئه‌های دشمنان، باشکوه بود.

وی افزود: در روایات تصریح شده که در زمان ظهور امام زمان (عج) انتقام خون امام حسین (ع) گرفته می‌شود و این موضوع، به عنوان یکی از اهداف اصلی قیام موعود عنوان شده است.

امام جمعه بسطام همچنین ادامه داد: امام سجاد (ع) در عصر بنی امیه با دلایل بسیار زیادی قیام نکرد لذا این وظیفه بر عهده فرزندشان است و از این سلسله به نوه نهم ایشان یعنی امام زمان (عج) که صاحب دم هستند می‌رسد.

رضوی نسب درباره حضور باشکوه مردم در عزاداری امام حسین (ع) بیان داشت: حضور پرشور مردم در مراسم‌های عزاداری محرم امسال و ناکام ماندن برنامه‌ریزی‌هایی که شیاطین و دشمنان برای کمرنگ کردن عاشورا و محرم انجام داده بودند نشان از شکست و رسوایی قطعی دشمنان دین اسلام و کشور در محرم امسال است.

به گزارش مهر، شهادت سرلشکر خلبان عباس بابایی در پانزدهم مرداد و خطبه خوانی حضرت زینب کبری (س) در دربار یزید از موارد دیگری بود که در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بدان‌ها اشاره شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425605

مهمترین اخبار ایران و جهان: