نیوز سیتی!
17 آبان 1402 - 10:33

آزادسازی بیش از ۴۳ هکتار از بستر و حریم رودخانه‌های استان فارس

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: بیش از ۴۳ هکتار بستر و حریم رودخانه‌های استان فارس از دست متصرفان خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کرامت الله کریمی مزیدی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۴۳ هکتار بستر و حریم رودخانه‌های استان فارس از دست متصرفان خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۲۳۸ مورد رفع تصرف و آزاد سازی بستر و حریم رودخانه در سطح استان فارس انجام شده است، افزود: ۲۶۳ مورد شکایت علیه متصرفان نیز از سوی شرکت آب منطقه‌ای فارس به ثبت رسیده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس بیان داشت: تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌ها در حال فزونی است و باید با برخورد قاطع و بدون اغماض از گسترش آن جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: این پدیده به شیوه‌های گوناگونی مانند ایجاد و احداث اعیانی‌های غیرمجاز، برداشت غیر قانونی و بی رویه شن و ماسه، تخریب رودخانه، تخلیه نخاله و زباله، حفر چاه و غیره صورت می‌پذیرد.

کریمی مزیدی با اشاره به اینکه عوامل متعددی در بروز معضلات مزبور نقش اساسی دارند که می‌بایست شناسایی و ریشه‌یابی شوند، گفت: بستر رودخانه انفال است و نباید توسط افرادی مورد تجاوز و زیاده خواهی قرار گیرد.

عضو هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه حریم به دو صورت کمی و کیفی توسط آب منطقه‌ای فارس مورد حفاظت قرار می‌گیرد، افزود: حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها برای بهره‌برداری و عملیات لایروبی از یک تا ۲۰ متر تعیین شده و حریم کیفی آب رودخانه‌ها، انهار طبیعی و برکه‌ها تا ۱۵۰ متر خواهد بود.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1565393

مهمترین اخبار ایران و جهان: