نیوز سیتی!
27 آبان 1402 - 15:43

استقبال از سرمایه‌گذاران دارای اهلیت و صلاحیت در خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: از سرمایه گذاران دارای اهلیت و صلاحیت، استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در دیدار اعضای هیئت مدیره هلدینگ سپاد خراسان اظهارداشت: با عنایت به ظرفیت های بی نظیری که در حوزه های مختلف کشاورزی، معدن، گردشگری، مرز و ... در استان داریم، برای ایجاد ارزش افزوده در هر کدام از این موارد که پیشران های اقتصادی خراسان جنوبی می باشند، به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

وی تصریح کرد: حضور و فعالیت سرمایه گذارانی که اهلیت و صلاحیت لازم را داشته باشند و بتوانند کار را بدون وقفه و بی دغدغه پیش ببرند ، برای ما بسیار مهم است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشینه فعالیتی شرکت سرمایه گذاری سپاد، اظهار داشت: حضور و فعالیت این مجموعه اقتصادی می تواند انتفاع خراسان جنوبی، منافعی برای سرمایه گذاران هلدینگ به همراه داشته باشد.

قناعت به سرمایه گذاری این هلدینگ در مجموعه فروسیلیس فردوس اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به نیاز این واحد فرآوری به برق، موضوع تقویت برق شهرستان فردوس پیگیری شد.

وی ادامه داد: با رایزنی های صورت گرفته با برق منطقه ای خراسان و در نتیجه کار میدانی و علمی مشاور ذیصلاح، اجرای دو پست ۱۳۲ کیلوولت و یک پست ۴۰۰ کیلوولت برای شهرستان فردوس در دستور کار است.

به گفته وی برق منطقه ای خراسان به منظور تقویت زیرساخت برق در خراسان جنوبی ۱۱ برنامه از جمله اجرای پست ۱۳۲ کیلوولت، خط انتقال، پست ۴۰۰ کیلوولت و ... را در دستور کار دارد که بخش عمده ای از این ها تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام می رسد.

استاندار  خراسان جنوبی به حوزه های فعالیتی هلدینگ سپاد در زمینه های انبارداری، گردشگری، تجاری و ... اشاره کرد و اظهار داشت: با عنایت به نیاز خراسان جنوبی و ضعف هایی که در زمینه انبارداری و سردخانه داریم، توسعه فضای سردخانه ای استان پیشنهاد می شود و لذا لازم است در این خصوص طی جلساتی با محوریت معاونت اقتصادی استانداری، اتخاذ تصمیم شود.

قناعت از ذخایر معدنی غنی استان گفت و متذکر شد: موضوع توسعه صنایع فرآوری و جوار معدنی نیز از نیازهای استان است که با عنایت به تجربه سپاد می تواند در دستور کار قرار گیرد.

وی به تکلیف مدیران دستگاه های اجرایی درخصوص تسهیل شرایط برای سرمایه گذاران اشاره و تأکید کرد: تسهیل شرایط برای سرمایه گذاران در راستای تحقق شعار سال و توسعه خراسان جنوبی در اولویت برنامه های مدیران دستگاه های اجرایی قرار دارد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1576549

مهمترین اخبار ایران و جهان: