نیوز سیتی!
30 دی 1401 - 10:48

آماده شدن مساجد مازندران برای برپایی فریضه اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به نزدیک بودن به ایام برپایی فریضه اعتکاف، آن را فرصت مغتنمی برای ایجاد نشاط معنوی در جامعه عنوان کرد و گفت: زمینه‌های برگزاری اعتکاف نسبت به سال‌های قبل بیشتر است و در این راستا هماهنگی‌ها و جلسات ویژه اعتکاف در شهرستان‌ها در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام محمد مهدی شریف‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به نزدیک بودن به ایام برپایی فریضه اعتکاف، آن را فرصت مغتنمی برای ایجاد نشاط معنوی در جامعه عنوان و اظهار کرد: زمینه‌های برگزاری اعتکاف نسبت به سال‌های قبل بیشتر است و در این راستا هماهنگی‌ها و جلسات ویژه اعتکاف در شهرستان‌ها در حال برگزاری است.

وی، اهمیت حضور مبلغان زن و مرد را در جمع معتکفان را ضروری دانست و گفت: تولید محتوای تبلیغی، نشست‌ها و رصد اماکن برگزاری اعتکاف برای حضور مبلغان از جمله برنامه‌های این اداره کل در ایام اعتکاف است.

مسوول ستاد اعتکاف مازندران افزود: با بررسی‌ها و جلساتی که در ادارات شهرستانی انجام شد، ظرفیت‌های موجود نشان از اعتکاف پرشورتر در دیار علویان دارد و باتوجه خداوند متعال، اعتکاف امسال پرشورتر از سال‌های قبل با حضور همه اقشار به‌ویژه جوانان مازندرانی برگزار خواهد شد.

شریف‌تبار به رویش‌های معنوی انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: رویش‌های فرهنگی و معنوی بسیاری در انقلاب شکل گرفته است که شکوفاتر شدن سنت حسنه اعتکاف بعد از انقلاب کاملا مشهود است.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران اعتکاف در مساجد، دانشگاه‌ها و برخی بقعه‌های متبرکه در ادامه به حضور پرشور جوانان در اعتکاف اشاره و تاکید کرد: اعتکاف‌های دانش‌آموزی و دانشجویی که توسط بخش‌های فرهنگی در آموزش و پرورش و نهاد نمایندگی دانشگاه‌ها در طول این سال‌ها برگزار شده با استقبال جوانان و نوجوانان بسیاری روبرو شده است و با جلساتی که بین دستگاه‌های فرهنگی مرتبط برگزار شد، پیش‌بینی می‌شود امسال نیز شاهد این استقبال در همه اماکن برگزاری اعتکاف هستیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس
شناسه خبر: 986749

مهمترین اخبار ایران و جهان: