نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 17:53

پیش‌بینی بارش باران در شمال و شرق خوزستان

اهواز- مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان گفت: این سامانه تا اواخر روز جمعه سبب رگبار و رعد و برق در اغلب نقاط خوزستان به‌ویژه در شمال و شرق استان خواهد شد.

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: با تأثیر سامانه بارشی شاهد بارش باران در اکثر نقاط استان خوزستان هستیم.

وی اضافه کرد: این سامانه به تناوب تا اواخر روز جمعه سبب رگبار و رعد و برق، وزش بادهای متوسط گاهی تند بادهای لحظه‌ای در اغلب نقاط استان به‌ویژه در شمال و شرق، بارش برف در ارتفاعات و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد خواهد شد.

سبزه زاری اظهار کرد: در این ایام با توجه به بالا بودن ضرایب بالای ناپایداری و ماهیت فصل، احتمال تشکیل توده‌های همرفتی و شدت گرفتن بارش‌ها و تندبادهای لحظه‌ای به‌صورت نقطه‌ای در استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد: همچنین تا اوایل روز شنبه شمال خلیج فارس مواج همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در شبانه روز گذشته امیدیه با ۳۳ و دزپارت با ۱۰.۵ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند؛ همچنین در همین مدت نیز حداکثر دمای اهواز به ۲۹.۹ و حداقل به ۱۷.۶ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1081549

مهمترین اخبار ایران و جهان: