نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 18:53

اجرای ۵ کلان‌پروژه در استان فارس توسط قرارگاه خاتم/ برگزاری نمایشگاه دستاوردها در محل فرودگاه شهید دستغیب شیراز

مدیرعامل موسسه فجر هلدینگ نیرو قرارگاه خاتم از اجرای پنج کلان‌پروژه عمرانی در استان فارس با هدف خدمت‌رسانی به مردم و ایجاد رفاه عمومی خبر داد.

عبدالرسول پاکدامن در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز، از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه سازندگی خاتم در فرودگاه شیراز خبر داد و اظهار داشت: این قرارگاه در مکان‌های عمومی همچون دانشگاه‌ها و فرودگاه‌ها در چند استان کشور از جمله استان فارس نمایشگاه‌هایی را برگزار و پروژه‌های در حال اجرا را در معرض دید عموم قرار داده است. 

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه، آشنایی مردم با فعالیت‌های عمرانی قرارگاه خاتم الانبیا در هفت حوزه است، گفت: برگزاری این نمایشگاه این فرصت را به مردم می‌دهد تا از نزدیک این دستاوردها را مشاهده کرده و توضیحات فعالیت‌ها را به صورت حضوری از زبان کارشناسان این مجموعه بشنوند. 

خدمت‌رسانی در هفت حوزه

پاکدامن با اشاره به اینکه هفت حوزه شامل: نفت و گاز و پتروشیمی، آب و نیرو، راه و شهرسازی، دریایی و صنایع مربوطه، صنعت و معدن، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت و درمان می‌شود، عنوان کرد: در حوزه‌های یاد شده هلدینگ‌هایی ایجاد شده و فعالیت هایی با محوریت کمک به ایجاد اشتغال و ایجاد زیرساخت‌های کشور انجام می‌شود. 

وی خدمت رسانی به مردم و ایجاد رفاه عمومی را از دیگر اهداف قرارگاه خاتم عنوان عنوان کرد و گفت: در کنار کلیه فعالیت‌های عمرانی قرارگاه در استان فارس موسسه فجر و هلدینگ نیرو قرارگاه خاتم در استان متمرکز شده است و ۱۱ کلان‌پروژه را در ۴ استان کشور دنبال می کند. 

ایجاد طرح‌های آبرسانی و راهسازی در فارس، یزد، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد از جمله پروژه‌هایی بود که پاکدامن از آنها یاد و اظهار کرد: از این پروژه‌ها برخی به بهره برداری رسیده و برخی در حال انجام است. 

اجرای پنج کلان‌پروژه در فارس

وی اذعان کرد: در استان فارس، پروژه مهم ابوالحیات به دشت ارژن آبان ماه امسال به بهره‌برداری رسید و زیر بار ترافیک رفت تا مورد ارتباط چهار استان جنوبی کشور را تسهیل کند. 

او پروژه بعدی استان فارس را سد هایقر فیروزآباد عنوان کرد که با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی دارد و امسال ۲۰ میلیون متر مکعب آب را در خود ذخیره کرده است.

وی افزود: پروژه دیگری که در حال انجام مراحل پایانی است، آبرسانی به کلان شهر شیراز است که از طریق خط انتقال آب از محل سد درودزن به طول ۷۷ کیلومتر با ظرفیت ۳ متر مکعب بر ثانیه جهت تامین آب شهر شیراز انجام شده و در مراحل پایانی است. 

تکمیل سد نرگسی در کازرون یکی دیگر از پروژه‌های در دست اجرای این قرارگاه است که مدیرعامل موسسه فجر به ان اشاره و اظهار کرد: این پروژه بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اهداف مهمی را از جمله احیای دریاچه پریشان و تامین آب شرب روستاهای اطراف کازرون و همچنین آبیاری ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در این منطقه دنبال می‌کند. 

پاکدامن ادامه داد: پروژه راهسازی دیگری در محور خشت به وحدتیه که ارتباط بین دو استان بوشهر و فارس را هموارتر خواهد کرد، از دیگر پروژه های فعال این هلدینگ است. 

خدمت رسانی به مردم با جذب نیروهای جوان و متخصص

او با اشاره به اینکه دیگر پروژه‌های کلانی نیز در استان های یاد شده در حال انجام است، گفت: قرارگاه خاتم با جذب نیروهای متخصص و متعهد جوان در کشور در جهت رفع مشکلات مردم در حوزه های مختلف فعاایت می‌کند و با کمک نیروهای مخلص و جهادی در حال انجام این پروژه هاست تا مشکلات زیرساختی و عمرانی نقاط مختلف کشور را برطرف کند.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1077493

مهمترین اخبار ایران و جهان: