نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 15:24

پرونده اختلاف مالی خانوادگی در شوشتر منجر به صلح و سازش شد

شوشتر- رئیس دادگستری شوشتر گفت: اختلاف مالی میان ۲ برادر در شوشتر در پویش «به- حرمت- امام- رئوف- می‌بخشم» منتهی به صلح و سازش شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی آباد با اعلام این خبر اظهار کرد: چند ماه پیش بین ۲ برادر، اختلاف مالی به ارزش ۳۵ میلیارد ریال، بواسطه اعتماد و برادری که در شراکت شرکت باربری و همچنین شراکت‌های متعددی که داشتند، اختلافاتی ایجاد شده که علیه همدیگر طرح دعوا و تشکیل پرونده‌های حقوقی و کیفری در دادگاه و دادسرا صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به پیچیدگی‌های موضوع و اختلافات شدید مالی و خانوادگی ایجاد شده و با وجود اینکه نسبت برادری که طرفین داشتند، بزرگان و ریش سفیدان زیادی بین این ۲ برادر واسطه شدند که هر بار در جلسه طرفین با هم درگیر می‌شدند.

رئیس دادگستری شوشتر گفت: با مشورت و اتخاذ تدابیر، تمامی پرونده‌های جریانی مطروحه در دادگستری این ۲ برادر برای ایجاد صلح و سازش به شعبه ۹ شورای حل اختلاف شوشتر ارجاع داده شد؛ همچنین با دعوت از طرفین و برگزاری چندین جلسه و استفاده از ظرفیت ستاد صبر و بزرگان زمینه صلح و سازش بین این ۲ برادر فراهم شد.

آباد خاطر بیان کرد: طرفین با توافقات صورت گرفته و در پویش «به- حرمت- امام- رئوف- می‌بخشم» صلح و سازش کرده و در جلسه‌ای هم قسم شدند که به احترام امام رضا (ع) با یکدیگر و در کنار هم با برادری و صمیمت زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند.

وی افزود: گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه، می‌تواند بسیاری از اختلافات بین مردم را بدون مراجعه به محاکم حل و فصل کند و نهاد بسیار اثر گذار شورای حل اختلاف تاکنون توانسته تا حدودی این فرهنگ غنی و فاخر را در جامعه نهادینه کند و توسعه فرهنگ اصلاح ذات البین در جامعه مستلزم حمایت‌های بی دریغ مسئولان کشور است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1224993

مهمترین اخبار ایران و جهان: