نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 23:49

کاروان خورشید در ۳۰ استان کشور اجرا می شود

ارومیه - دبیر جشنواره زیر سایه خورشید در آذربایجان غربی گفت: کاروان خورشید بزرگترین عملیات فرهنگی، تبلیغی در ۳۰ استان و ۱۰ کشور با هدف ترویج معارف رضوی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غفوری منش عصر سه شنبه در جریان نخستین روز سفر کاروان زیرسایه خورشید در خوی اظهار کرد: کاروان خادمان امام رضا (ع) با عنوان «کاروان زیر سایه خورشید» به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت با حضور در شهرستان‌های استان این شهرستان‌های را به عطر حرم مطهر رضوی معطرمی کنند.

وی شعار امسال کاروان خورشید را «جمع ما جمع است زیر پرچمت» اعلام کرد و افزود: پانزدهمین دوره کاروان زیر سایه خورشید تا ۱۱ خرداد در همه شهرستان‌های آذربایجان غربی با حضور دو کاروان از خادمان آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

غفوری منش با بیان اینکه امسال بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در قالب کاروان زیر سایه خورشید در آذربایجان غربی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و بسته‌های بهداشتی بین خانواده‌های دارای فرزند بیشتر، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و توزیع جهیزیه بین زوجین بی بضاعت از مهم‌ترین برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در آذربایجان غربی خواهد بود.

کاروان زیر سایه خورشید به همراه پرچم متبرک آستان قدس رضوی در نخستین روز سفر خود به شمال آذربایجان غربی وارد شهرستان خوی شد.

بیش از ۱۰ سال است که آذربایجان غربی میزبان کاروان زیر سایه خورشید است و خادمان رضوی، این خطه از دیار اسلامی را به عطر معنویت امام هشتم علی‌بن موسی الرضا (ع) و قدوم خدام حرمش متبرک می‌کنند.

دلدادگان امام مهربانی‌ها با بوسیدن پرچم گنبد نورانی پیشوای هشتم قدری دل‌های تنگشان آرامش می‌گیرد و با قرائت صلوات خاصه حضرت رضا (ع) همنوا با صدای خادمان رضوی دل‌ها راهی حرم سلطان عشق می‌شود و به پنجره فولادش گره می‌خورد.

این کاروان دربدو ورود به مزار شهدا رفتند به مقام والای شهدا ادای احترام کردند خادمان این کاروان به همراه پرچم متبرک بارگاه امام رضا ع سپس در مراسم جشن بانوی کرامت که در سالن ورزشی دانشگاه آزاد برگزار شده بود در جمع دختران دانشجوی خوی حضور یافتند و معارف حضرت رضا در این محفل جاری شد.

این کاروان همچنین با استقبال پرشور مردم در تعدادی از روستاها و شهر مرزی قطور و در بین برادران و خواهران اهل تسنن نیز حضور یافت.

دیدار با بیماران بیمارستان‌های شهرستان‌ها، دیدار با خانواده شهدا، حضور در بین قشرهای مختلف مردم، حضور در نمازهای جماعت از مهمترین برنامه‌ها ی سفر کاروان زیر سایه خورشید در آذربایجان غربی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1234249

مهمترین اخبار ایران و جهان: