نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 12:11

تعیین تکلیف 22 پرونده قاچاق و اخذ 16 میلیارد جریمه نقدی

اردبیل- دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان اردبیل گفت: قاچاقچیان در اردبیل در سال گذشته به حدود ۱۶ میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی مجتهدی نیا صبح چهارشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا در رشد تولید داخلی و مهار تورم تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: قاچاق سبب رکود تولید و مقابله با آن در رشد تولید اثرگذار خواهد بود و بر همین اساس عزم ما در استان برای مبارزه با این پدیده شوم جدی است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان اردبیل با اشاره به اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در سال سال گذشته بیان کرد: وصولی جریمه در این حوزه در سال گذشته ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

مجتهدی نیا ادامه داد: جلسات ماده ۵۰ مکرر که به پرونده‌های بالای ۲۰۰ میلیارد تومان در دبیرخانه کمیسیون استان رسیدگی می‌شود نیز در سال گذشته به صورت مستمر برگزار و ۴۰ پرونده با ۲۲ رأی قطعی و ۱۸ رأی تجدیدنظرخواهی به مراجع قضائی ارجاع شده است.

وی اقدامات رسانه‌ها در مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در اردبیل یادآور شد و اظهارداشت: در سال گذشته با کسب رتبه برتر کشوری کارگروه فرهنگی و تبلیغات استان اردبیل توانست با ۱۲ برنامه در صدا و هشت برنامه سیما با موضوعات مختلف و در مجموع ۹۴ ساعت برنامه فرهنگی و بیش از ۱۰ ساعت خبر این رتبه را به خود اختصاص دهد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان اردبیل خواستار استمرار همکاری دستگاه‌ها در راستای مبارزه با قاچاق کالا در سال جاری شد و افزود: موفقیت‌های کسب شده در سال گذشته در حوزه دبیرخانه مبارزه با قاچاق استان اردبیل نتیجه تلاش و همکاری تمام دستگاه‌های عضو کمیسیون است.

در این جلسه آفاقی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز با اشاره به مسائل کالاهای ممنوعه در حوزه قاچاق گفت: مشکلات نیروی انتظامی و سایر کاشفان باید از باب نحوه تحویل کالا و… در اسرع وقت با پیگیری دادگستری و دبیرخانه کمیسیون استان حل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1202093

مهمترین اخبار ایران و جهان: