نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 13:29

سخنگوی قوه قضائیه: تلاش قوه قضاییه در تأمین وکیل برای افراد مستضعف در سند تحول قضایی

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به نقش اساسی معاضدت در تحقق اهداف قوه قضائیه، تاکید کرد: معاضدت قضایی سازکاری جهت تامین وکیل یا کارشناس در دعاوی برای دفاع از افراد مستضعف است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه امروز در همایش سراسری نقش معاضدت در تحقق سند تحول قضایی در مجتمع ورزشی و آموزشی نفت شهرستان محمودآباد اظهار کرد: در سند تحول قضایی و مسائل قضایی نکته خاصی که باید وجود داشته باشد نیست و این موضوع مهمی است که باید به آن توجه اساسی شود.

وی با اشاره به اینکه معاضدت نقش اساسی و تعیین کننده‌ای در تحقق اهداف قوه قضائیه دارد، افزود: باید در جهت تبیین این قضیه بپردازیم و بدانیم که معاضدت از نظر لغوی و دادرسی اهمیت بسزایی دارد.

ستایشی با بیان اینکه معاضدت به معنای هدایت و یاری کردن است، تصریح کرد: باید در راستای سیره ائمه اطهار گام برداریم.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: معاضدت قضایی سازکاری جهت تامین وکیل یا کارشناس در دعاوی برای دفاع از افراد مستضعف است.

او ادامه داد: امروز نظر اهل قلم در حوزه حقوقی در مورد معاضدت تغییر کرده و استفاده درست مردم از دستگاه قضایی، امنیت و دموکراسی در جامعه حائز اهمیت است.

ستایشی با اشاره با سالروز آزادسازی خرمشهر را نماد وحدت یک ملت تحت معاصره با دست خالی دانست و اظهار کرد: ملتی که با مقاومت و ایستادگی بی‌بدیل خود، مچ دست ابرقدرت‌های به ظاهر پر زور عالم را برای جداسازی خرمشهر از خاک ایران به زمین کوبید و اراده آنان را ناکام ساخت و نشان داد که می‌توان با برنامه‌ریزی، اتحاد و همدلی پیروز شد.

این مسؤول یادآور شد: معاضدت قضایی با این تاریخ سازی خرمشهر برابری می‌کند و این معاضدت هم باید بدرخشد زیرا این نظام، نظام اهل بیت و جمهوری اسلامی است‌.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1237749

مهمترین اخبار ایران و جهان: