نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 17:07

خارطوم یورش به سفارتخانه‌های چند کشور را محکوم کرد

وزارت خارجه سودان در بیانیه‌ای یورش نیروهای واکنش سریع تحت امر ژنرال «حمیدتی» به سفارتخانه‌های چین و فلسطین و منزل سفیر عمان را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سودان در بیانیه‌ای یورش نیروهای پشتیبانی سریع تحت امر ژنرال «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» به سفارتخانه‌های چین و فلسطین و منزل سفیر عمان را محکوم کرد و آن را نقض آشکار قانون بین‌المللی و عرف مربوط به حمایت از نمایندگی‌های دیپلماتیک دانست.

در این بیانیه آمده است که این شبه‌نظامیان موفق شدند تعدادی خودروی دیپلماتیک را از مقر سفارت چین به سرقت برده و اسباب و اثاثیه سفارت را تخریب کنند و علاوه بر آن به منزل سفیر عمان و سفارت فلسطین برای چهارمین بار یورش برده و با شکستن در ورودی و تخریب اثاثیه آن اقدام به سرقت برخی تجهیزات و مبالغ مالی کنند.

بنابر گزارش خبرگزاری سودان (سونا)، نیروهای پشتیبانی سریع همچنین به منزل سفیر عمان یورش برده و فرش، اثاثیه و تجهیزات الکترونیکی آن را به سرقت برده‌اند.

وزارت خارجه سودان این اقدام نیروهای پشتیبانی سریع را «رفتار تروریستی و جنایتکارانه» توصیف کرد و از جامعه جهانی خواست آن را محکوم کرده و این نیروها را یک «سازمان تروریستی» تلقی کنند.

درگیری‌ نیروهای ارتش سودان تحت فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» معروف به حمیدتی از پانزدهم ماه آوریل آغاز شده و همچنان ادامه دارد. جنگ داخلی در سودان تاکنون، صدها کشته و هزاران زخمی به دنبال داشته است.

دو طرف تاکنون به هفت توافق آتش‌بس دست پیدا کرده‌اند، اما تمام این توافق‌ها شکننده بوده و پس از گذشت چند روز نقض شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1268793

مهمترین اخبار ایران و جهان: