نیوز سیتی!
14 دی 1402 - 21:38

افزایش شهریه در دانشگاه آزاد کمتر از نرخ تورم است

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی گفت: افزایش شهریه ها در این مرکز دانشگاهی، کمتر از نرخ تورم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، علی سروری مجد امروز در حاشیه نشست علما و دانشگاهیان تایباد و هرات در مرز دوغارون، اظهار کرد: با افزایش تورم سالیانه در کشور، افزایش شهریه ها طبیعی است و اکنون افزایش شهریه های دانشگاه آزاد اسلامی کمتر از نرخ تورم است.

وی افزود: میزان افزایش حقوق و مزایای کارکنان دانشگاه نیز بیشتر از افزایش شهریه ها در ۱۴۰۲ بوده و این کسری با جذب دانشجویان بیشتر جبران می شود.

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در تمام واحدهای سراسر کشور، از ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر رشد دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به پارسال داشته ایم.

سروری مجد بیان کرد: دانشگاه آزاد در برخی واحدها نیز با صندلی خالی مواجه است و برای رفع این موضوع، رشته‌محل ها را میان واحدهای مختلف جابجا کردیم؛ بطوریکه در خراسان رضوی فقط ۵۰۰ رشته‌محل جابجا شده است.

وی تصریح کرد: در واحدهایی که کلاس درس یک رشته خالی مانده است، آن رشته را به واحدی دیگر منتقل می کنیم و حتی با استقبال متقاضیان روبرو می شود.

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: دفاتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد در ۴ سال گذشته از ۳ دفتر که در شهرستان های تایباد، خواف و تربت جام افتتاح شده بودند، الان به ۲۸ دفتر در سراسر کشور رسیده است.

سروری مجد گفت: امروزه وحدت اسلامی، یک امر جدی و حیاتی است و دفاتر تقریب مذاهب در واحدهای دانشگاه آزاد در راستای تاکید بر این موضوع و آگاهی در برابر تفرقه انگیزی دشمنان راه اندازی شده اند.

وی عنوان کرد: از این جهت، نشست هم‌اندیشی "نقش علما و اساتید دانشگاه های تایباد و هرات افغانستان در وحدت جهان اسلام و حمایت از فلسطین" در محل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون برگزار شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1626993

مهمترین اخبار ایران و جهان: