نیوز سیتی!
24 شهریور 1402 - 15:29

معرفی شناسنامه ایرانی، اسلامی و انقلابی منطقه و مردم سیستان و بلوچستان وظیفه ما است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: همه باید برای معرفی شناسنامه ایرانی، اسلامی و انقلابی این منطقه و مردم عزیز، نجیب، صبور و سرافراز این مرز و بوم تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان

ضمن عرض تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) عنوان داشت: دو کشور اسلامی از جمله مراکش و لیبی زلزله و سیل جمع زیادی از مردم را داغدار کرده به گونه‌ای که عده زیادی مجروح و برخی افراد نیز مفقود شده‌اند که‌ این مصیبت را به امت اسلامی و مردم داغ دار تسلیت عرض می‌کنیم و باید توجه داشته باشیم که همه مردم مسلمان باید به وظیفه اسلامی و انسانی خود عمل کرده و تا حد امکان به مردم مسلمان این دو کشور مدد برسانند.

آیت‌الله محامی عنوان داشت: اگر انسان می‌خواهد به اوج و قله کمال انسانیت برسد در جهت تربیتی نیازمند الگوست و خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را برای ما الگو قرار داده است و کسی سراغ پیامبر راه می افتد که به خدا و روز قیامت ایمان و امید دارد و بر این اساس همواره به یاد خداست و کسی که این چنین باشد طبعا الگویی مثل پیغمبر اکرم(ص) را جستجو می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در هفته گذشته یک اتفاق تاریخی و فراموش نشدنی برای مردم سیستان و بلوچستان رخ داد آن هم دیدار مردم استان با رهبر عزیز، حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بود که از لطف و عنایت مقام معظم رهبری قدردانی کرده و از همکاران دفتر ایشان و نیز از زحمات اعضای ستاد دیدار از جمله دوستان در استانداری و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر می‌کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: افراد زیادی با اشک و گریه متقاضی دیدار بودند اما کار سخت و فرصت کوتاه بود و انتخاب دو هزار نفر از میان جمع مشتاقان شامل اقوام و مذاهب مختلف از شمال تا جنوب استان از بین شیعه و سنی کار سختی بود و گام بعد نیز انتقال این‌ افراد بود که به همت دوستان با پرواز انجام شد و جای تقدیر و تشکر دارد و البته ناهماهنگی و ضعف‌هایی هم وجود داشت که بنده عذرخواهی می‌کنم.

آیت‌الله محامی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) عنوان داشت: کسی که ۴۰ روز مخلصانه برای خدا کار کند حکمت بر زبان او جاری می‌شود و مقام معظم رهبری قبل و بعد از انقلاب یک عمر جهاد مخلصانه داشته‌اند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در خصوص بیانات مقام معظم رهبری جای گفتگو و پیگیری وجود دارد که در طول خطبه‌های آینده به هر بخش از آن خواهیم پرداخت.

آیت‌الله محامی اذعان کرد: نکته اول این دیدار شروع عاطفی، مهربانانه و برخورد پدرانه مقام معظم رهبری با مردم و تعابیری پر از مهر و محبت بود که تجلی برخورد عطوفانه رهبری با امت است.

اتاق خبر نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان افزود: در بخش دوم مقام معظم رهبری به بیان خاطرات خود در استان پرداختند که چنین چیزی افتخاری برای مردم استان است.

 امام جمعه زاهدان گفت: بیان خاطرات مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان تنها برای ثبت در تاریخ نیست بلکه برای معرفی حقایق و برای دفاع از واقعیتی است که در استان جریان دارد  آن هم در برابر تبلیغات دشمن که چهره دیگری از استان را نشان می‌دهد و مردم نجیب و صبور ما را به گونه دیگر معرفی می‌کند.

آیت‌الله محامی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس علاقه به مردم استان به میدان آمدند تا از حیثیت مردم دفاع کرده و حقیقت ها را بیان کنند آن هم به پشتوانه ارتباط ۶۰ ساله‌ای که با استان داشته‌اند و توضیح دادند که از سال۱۳۴۲ ارتباط خود را با استان برقرار کردند و  اولین ماموریت ایشان بعد از انقلاب به سیستان و بلوچستان آن هم برای شناسایی و رسیدگی مسائل استان بود که نشان از اهمیت استان در نگاه امامین انقلاب است و در ادامه نیز سفرها و پیگیری‌های ایشان را شاهد بوده‌ایم و شخصیت‌های استان را به خوبی می‌شناسند و حقیقت را برای افکار عمومی و دفاع از استان و مردمانش بیان می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: خلاصه آنچه که رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه نمودند به تعبیر خودشان شناسنامه ایرانی، اسلامی و انقلابی استان بود اینکه مردم شیعه و سنی از سال۱۳۴۲ پای اسلام، ایران و انقلاب بوده و از اوایل انقلاب در عرصه‌های مختلف شهید داده‌اند و همچنان شهدای زیادی تقدیم نظام اسلامی می‌کنند.

وی گفت: تعبیر مقام معظم رهبری این است که سیستان و بلوچستان منطقه اسلام، منطقه انقلاب، منطقه شهید دادن و منطقه حرکت در راه خداست که معرفی شیوا و رسایی است و چه افتخاری بالاتر از اینکه مقام معظم رهبری مردم و منطقه ما را این‌گونه معرفی کردند.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند دشمن نمی‌خواهد استان و مردم ما به انقلابی گری و شهید پروری شناخته شوند و  نمی خواهد جبهه متحد شیعه و سنی را پای انقلاب ببیند و لذا می‌بینیم که این روزها چگونه تبلیغ کردند و سوختند از اینکه شیعه و سنی با اشک درخواست دیدار رهبرشان را داشتند که چنین چیزی نشان از عمق درک، فهم و تجلی وحدت، انسجام، دلدادگی به اسلام، ایران و انقلاب است.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این وظیفه مسئولان و کسانی که می‌توانند در این جهت کار کنند را سنگین می کند و باید شناسنامه ایرانی اسلامی و انقلابی استان را به همه معرفی کنیم و دستگاه‌هایی از جمله حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، فرهنگ و  ارشاد اسلامی، صدا و سیما، حوزه هنری و هر کس تریبون و قلمی دارد باید برای معرفی شناسنامه ایرانی، اسلامی و انقلابی این منطقه و مردم عزیز نجیب، صبور و سرافراز  این مرز و بوم تلاش کند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1500205

مهمترین اخبار ایران و جهان: