نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 15:20

ناکارآمد جلوه دادن نظام از برنامه‌های دشمنان است

زنجان-امام جمعه سلطانیه تاکید کرد: آنچه که امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال آن هستند، ناکارآمد جلوه دادن دستاوردهای انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور و هیئت دولت و با بیان اینکه حمایت از دولت‌ها روش همیشگی مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: این در حالی است که رهبر فرزانه انقلاب از دولت سیزدهم علاوه بر حمایت، فرمودند می‌خواهم تمجید هم بکنم؛ چرا که فردا را قربانی امروز نکرده و کارهای زیربنایی خوبی انجام داده که انشاءالله تاثیرات آن آشکار خواهد شد.

وی افزود: حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت‌ها مسبوق به سابقه ولی تمجید از دولت سیزدهم یک افتخار است، هر چند دولت نیز باید تذکرات مقام معظم رهبری در مورد گرانی معیشت و مسکن را نصب‌العین قرار دهد؛ چرا که غبار گرانی و مشکلات اقتصادی مانع آشکار شدن خدمات دولت می‌شود.

خطیب نماز جمعه سلطانیه، بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی را از اقدامات خوب دولت دانست و با بیان اینکه برای احداث این پروژه با شرکت‌های خارجی قرارداد بسته شده اما ۲۰ سال متوقف شده بود که با همت دولت و تلاش متخصصان داخلی طی دو سال تکمیل شد، گفت: اهتمام دولت در تکمیل پروژه‌های ناتمام چند ساله قابل قبول است.

امام جمعه سلطانیه با تبریک انتخاب استاندار زنجان به عنوان استاندار برتر در کشور و با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در این شهرستان نیز مورد اهتمام است، تصریح کرد: پل زیرگذر سنبل‌آباد از جمله پروژه‌هایی بود که بعد از یک دهه به بهره‌برداری رسید و انتظار می‌رود استخر سلطانیه نیز بعد از یک دهه در اسرع وقت در اختیار مردم سلطانیه قرار گیرد.

حسینی‌نسب با بیان اینکه ناکارآمد نشان دادن نظام، سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی مشکلات و نیز کتمان و کوچک‌نمایی دستاوردها از برنامه‌های دشمنان است، ادامه داد: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار هیئت دولت که علاوه بر تمجید از کارهای دولت و بیان نقاط ضعف، به ارائه راهکار نیز پرداختند، الگوی یک تحلیل صحیح و نگاه منصفانه است.

وی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین باید نقطه مقابل سیاست دشمنان باشد، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر فرماندهان سپاه پاسداران فرمودند همه مسئولان کشور، امروز موظف‌اند کار جهادی کنند، شبانه‌روزی کار کنند، خستگی نشناسند. سربالایی و شیب تند را عبور کرده‌ایم، به قله‌ها نزدیک شده‌ایم. نباید خسته بشویم. امروز روز خسته شدن نیست، روز ناامید شدن نیست؛ امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه ایمان و امید لازم و ملزوم همدیگر و موجب حرکت به سوی قله‌ها است، به طرح این سئوال که آیا واقعاً به قله‌ها نزدیک شده‌ایم، پرداخت و عنوان کرد: قوی شدن مردم ایران و نظام اسلامی و ضعف و افول دشمنان، رسیدن توان دفاعی کشور به درجه‌ای که از تهدید نظامی و گزینه روی میز دشمن خبری نیست، روابط متوازن با کشورها و عضویت در شانگهای و بریکس از دلایل نزدیک شدن به قله‌ها است و البته نزدیک‌ شدن به قله، به ‌معنای تمام‌ شدن مشکلات نیست، بلکه هر چه به قله نزدیک می‌شویم، عده‌ای نفس کم می‌آورند، عده‌ای توان از دست می‌دهند و به همین خاطر مقام معظم رهبری، مسئولان را به خسته‌ نشدن توصیه می‌کند.

حسینی‌نسب با اشاره به اربعین امام حسین (ع) و پیاده‌روی میلیون‌ها عاشق به سوی کربلا، خاطرنشان کرد: اگر پیاده‌روی اربعین را دقیق معنا کنیم، یک هیئت جهانی حسینی و بزرگ‌ترین راه‌پیمایی جهان علیه دستگاه استکبار و نیز حرکت دسته‌جمعی به سوی امام زمان (عج) و استغاثه جهانی برای ظهور منجی و دعوت از منجی بشریت حضرت مهدی موعود (عج) است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480005

مهمترین اخبار ایران و جهان: