نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 01:09

اظهارات اخیر رئیس پیشین موساد یک شوک بود

یک روزنامه عبری زبان اظهارات اخیر رئیس پیشین سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی درباره عملکرد نژادپرستانه تل آویو در قبال فلسطینیان را نگران‌کننده و به منزله یک شوک دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت، اظهارات اخیر تامیر باردو، رئیس پیشین موساد درباره سیاست نژادپرستانه و آپارتایدی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را موجب نگرانی محافل صهیونیستی و به منزله یک شوک در سطح سیاسی عنوان کرد.

این روزنامه نوشت: شب گذشته مسئولان بلندپایه و وکلای متخصص در حوزه قوانین بین‌المللی نگرانی خود در قبال بیان این اظهارات از سوی چنین مسئولان امنیتی بلندپایه سابق و برخی وزرا در برهه اخیر را بیان کردند و اعلام نمودند که این موضوع می‌تواند باعث شود که اسرائیل با سرعت به سوی مواجه‌شدن با اقدامات کیفری در دادگاه‌های بین‌المللی حرکت کند.

از سوی دیگر یکی از مسئولان بلندپایه سیاسی با حمله به باردو گفت: این اظهارات مبالغه‌انگیز است و به دشمنان اسرائیل فضا می‌دهد.

وی در ادامه گفت: استفاده از واژه آپارتاید و نژادپرستی از سوی شخصی که در گذشته در رأس دستگاه امنیتی اسرائیل بوده آسیب‌های بی‌دلیلی را به ما وارد می‌کند.

این مسئول بلندپایه صهیونیست ادامه داد: ما تاوان این دست اظهارات را در دادگاه‌های حقوقی بین‌المللی پرداخت خواهیم کرد. ضرورتی برای به زبان‌آوردن چنین اظهاراتی وجود ندارد و بیان این سخنان ننگ است.

گفتنی است پیش‌تر، رئیس پیشین سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در سخنانی اذعان کرده بود که این رژیم در حال پیاده‌سازی سیاست آپارتایدی و نژادپرستانه در کرانه باختری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1489393

مهمترین اخبار ایران و جهان: