نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 08:45

باشگاه پرسپولیس دنبال پاسخ برای مدیرعامل استقلال

صحبت های مدیرعامل باشگاه استقلال تهران با واکنش سایر باشگاه های مدعی روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال تهران با حضور در برنامه تلویزیونی نه تنها نسبت به مشکلات بین خود و جواد نکونام سرمربی استقلال ورود کرد بلکه قرارداد بعضی بازیکنان با تیم‌های مدعی قهرمانی را به همراه ادعای تغییر نتیجه بازی استقلال با سپاهان به دلیل عدم رعایت قوانین نقل و انتقالاتی باشگاه اصفهانی بیان کرد.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره مشکلات مالی باشگاه استقلال که او ارث برده گفت: سال گذشته نزدیک ۵۵۰ میلیارد هزینه باشگاه بوده است و تنها ۶۰ میلیارد درآمدزایی شده است. ۷۸۱ میلیارد بدهی انباشته استقلال است. حالا در این وضعیت ۴۷۰ میلیارد حق الزحمه کادرفنی و بازیکنان بوده است و اگر ۲۰ درصد افزایش داشته باشیم، می‌شود ۵۵۰ میلیارد تومان است اما سقف قرارداد ۳۱۰ میلیارد است. مدیریت کردن این وضعیت مالی، کار را سخت می‌کند.

او درباره ارتباط نزدیک با حسین قربان زاده رئیس سابق سازمان خصوصی سازی کشور تاکید کرد: من فقط در جلسه قربان‌زاده را دیده بودم. تنها باشگاهی که قراردادهایش واقعی است، استقلال است. بازیکنی که پیشنهاد ۲۵ میلیاردی ما را رد کرده، قرارداد ۱۵ میلیاردی در سازمان لیگ ثبت کرده است.

خطیر درباره شکایت از باشگاه سپاهان در مورد ماجرای سقف قراردادهایش تصریح کرد: باید در کمیته انضباطی باید به مساله سپاهان ورود کنند. اگر تخلفی رخ داده که از نظر من رخ داده باید بازی‌ها ۳ بر صفر شود. تخلف سپاهان برای یک ارگان محرز شد و ما بر همین اساس شکایت کردیم. هر تیمی که تخلفش محرز شود از آن‌ها شکایت می‌کنیم. قوانین برای رعایت کردن است نه دور زدن، باشگاهی هست که کل تیمش ۴۰ میلیارد است و در مقابل باشگاهی داریم که با ۶۰۰ میلیارد بسته شده است.

مدیرعامل استقلال درباره عدم عدالت در تعیین اسپانسرهای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یادآور شد: خطیر تصریح کرد: پارسال بعد از اتفاقاتی که میان استقلال و همراه اول رخ داده، اتفاقاتی رقم خورد که سرخورده شده‌اند. قبول دارم که یک سری اتفاقاتی افتاد که شاید خوشایند همراه اول نبود ولی ما هم یک سال همراه اول را تبلیغ کردیم. انگار یک سال سفید همراه اول را تبلیغ کردیم. اینجا باشگاه کوچکی نیست. پارسال پرسپولیس آمده و مثلاً ۱۳۰ میلیارد از ایرانسل گرفته است. اول فصل قبل دکتر مخبر لطف کرد و کمک کرد. ایرانسل به آن تیم و همراه اول به ما تعلق گرفت. آن‌ها پولشان را گرفته‌اند. فقط این مورد نیست و موارد دیگری هم هست. نمی‌دانم چگونه پولشان را می‌گیرند ولی استقلال نمی‌تواند بگیرد.

باشگاه پرسپولیس دنبال پاسخ برای مدیرعامل استقلال

او از ورود پرسپولیس به قرارداد با اسپانسرها اشاره کرد و مدعی شد: یک بنگاه اقتصادی که بخواهد بیاید، می‌گوید هر دو را باید تبلیغ کنم که جمعاً می‌شود ۳۰۰ میلیارد و توانش را ندارد. صحبت کردیم ولی دوستان رفتند و گفتند فقط باید با پرسپولیس باشید. اگر اینجا دولت ورود نکند، من از کجا باید درآمد داشته باشم؟

خطیر گفت: دوستان کمک کنند تا عدالت رقم بخورد. این دو باشگاه سرمایه این کشور هستند و مردم با این دو خوش هستند. حال استقلال که بد باشد، حال حداقل ۳۰ تا ۲۰ میلیون نفر بد نیست؟ با یک شرکت تفاهم کردیم ولی مدیر بالا دستی پرسپولیسی بود و گفت نمی‌بندم. عدالت به نفع هواداران دو تیم است.

مدیرعامل استقلال در مورد پنجره بسته باشگاه استقلال، اظهار داشت: پنجره استقلال باز می‌شود. امروز تاج درباره بسته شدن پنجره استقلال به من گفت با هرکسی که تخلف کرده باشد، برخورد می‌کنم. این اشتباه دبیرکل فدراسیون فوتبال بود. بند صریح قانون می‌گوید که اگر در فوتبال فعال نباشید، حق دریافت پول را ندارید. ما با بازیکن ساعت ۱۷ قرارداد بستیم و تعهد ایجاد شده و بعد می‌گویند پنجره بسته است.

او رقم دقیق دریافتی بازیکنان و کادرفنی تیم را توضیح داد و گفت: وقتی من آمدم میانگین دریافتی فصل قبل تیم ۳۰ درصد بود. بازیکنم روی پایه قرارداد طلبکار است و پرسپولیس روی آپشن بدهکار است. از آقای مخبر (معاون اول رئیس جمهور) می‌خواهم یک وقت ملاقات به من بدهد. قول داده‌ام قبل از دربی به بازیکنان حدود ۸۰ درصد برسانم. به بازیکنان جدید هم رقمی پرداخت کنیم. بازیکنان استقلال مظلوم واقع شده‌اند و شاید قراردادشان سنگین باشند ولی چیزی نگرفته‌اند.

باشگاه پرسپولیس دنبال پاسخ برای مدیرعامل استقلال

خطیر در مورد عدم جذب یاسین سلمانی و انتقال او به پرسپولیس ادامه داد: با مدیر برنامه‌های یاسین سلمانی صحبت کردیم ولی عدد او برای ما سنگین است. نمی‌دانم چگونه بعضی‌ها این بازیکنان را می‌خرند. ما شفاف‌ترین تیم در نقل و انتقالات بودیم. نه زیر میز داریم و نه ته میز، چگونه می‌شود کسی که از ما ۲۵ میلیارد آپشن داشت، با ۱۵ میلیارد راهی تیمی دیگر شود؟ مگر می‌شود یک تیم قرارداد بالای ۱۵ میلیارد نداشته باشد؟ فکر می‌کنم سپاهان از همه شکایت کرده است!

به گزارش خبرنگار مهر، صحبت‌های علی خطیر در همان لحظات که گفت و گویش با شکایت و بیانیه باشگاه سپاهان روبرو شد. آنها در بیانیه خود عنوان کردند: باوجود بیانیه کمیته انضباطی مبنی بر ممنوعیت مسئولان باشگاه‌ها به اظهارنظر و مصاحبه‌های تنش آمیز، متأسفانه شاهد بودیم آقای خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال در برنامه تلویزیونی شامگاه دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ اتهاماتی واهی و بی‌اساس و مطالبی خارج از چارچوب‌های باشگاه‌داری را علیه باشگاه فولاد مبارکه سپاهان مطرح کرد. لذا بر اساس این صحبت‌های تنش‌زا و طبق دستورالعمل کمیته انضباطی، باشگاه سپاهان شکایت خود را نسبت به صحبت‌های مدیرعامل استقلال به این کمیته و کمیته اخلاق تقدیم نمود.

ترکش افشاگری‌های خطیر همچنان ادامه دارد و باشگاه پرسپولیس نیز از همان لحظه‌های واپسین شب گذشته قصد داشت بیانیه‌ای را صادر کند اما تصمیم گرفته است با توجه به حساسیت کمیته انضباطی در فصل جاری لحن و شیوه پاسخگویی به صحبت‌های خطیر را تا حدودی تغییر دهد. حالا باید منتظر واکنش پرسپولیسی‌ها که صحبت‌های خطیر را نوعی فرار رو به جلو از مشکلات استقلال می‌دانند شنید تا نسبت به آنچه رقم می‌خورد آگاهی بیشتری کسب کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485705

مهمترین اخبار ایران و جهان: