نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 10:05

استفاده ازاتوبوس‌های بنگاه‌های اقتصادی اصفهان برای زائران اربعین

اصفهان – معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: ظرفیت حمل و نقل بنگاه‌های اقتصادی اصفهان در اختیار زائران اربعین قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جان نثاری صبح سه شنبه در جلسه ستاد اربعین استان اصفهان ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی (ع) با بیان اینکه میزبانی از زائران ایرانی و خارجی در مسیر راهپیمایی اربعین در همه کشور به خوبی در حال انجام است، اظهار داشت: برای این مهم اقدامات بسیاری برنامه‌ریزی شده که از جمله مهمترین اقدامات می‌توانیم به هماهنگی در حوزه حمل‌ونقل زائران اشاره کنیم.

وی با اشاره به همکاری خوب اداره کل حمل و نقل و راهداری استان اصفهان برای جابجایی زائران ابراز داشت: در ایام پیش رو علاوه بر ازدحام عزیمت زائران شاهد بازگشت تعداد بسیاری از زوار حسینی نیز هستیم که بایستی طبق برنامه‌ریزی انجام شده برای بازگشت زائران نیز تمام ظرفیت استان را بسیج کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه در برابر زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هر چه داریم در طبق اخلاص می‌گذاریم، افزود: در ایام اربعین حسینی تلاش بیشتری را انجام می‌دهیم تا زائران حسینی با کمترین دغدغه به شهرها و محل سکونت خود بازگرداند.

وی با بیان اینکه باید از فرصت تعطیلی چهارشنبه، پنجشنبه به عنوان آخرین روز کاری هفته و جمعه استفاده کنیم و ۱۰۰ درصد ناوگان بنگاه‌های اقتصادی استان را در اختیار اداره کل راهداری استان برای بازگشت زائران قرار دهیم، اضافه کرد: همچنین می‌توانیم از ظرفیت خودروهای ون و مینی بوس که متعلق به دستگاه‌های استان هستند، برای حمل‌ونقل زائرانی که از استان اصفهان قصد عزیمت به استان‌های همجوار دارند نیز استفاده کنیم.

جان نثاری با بیان اینکه در حوزه تاکسیرانی نیز، شهرداری تاکسی‌های بین شهری را بسیج کند تا تنوع ناوگان حمل‌ونقل برای زائران وجود داشته باشد، افزود: همه امکانات استان در این راستا بایستی بسیج شود.

وی در خصوص خدمات رسانی به زوار پاکستانی اباعبدالله الحسین (ع) گفت: در جوار پایانه‌ها مکان‌هایی برای اسکان موقت هم استانی‌ها و زوار پاکستانی در نظر گرفته شود و به زائران پاکستانی که قصد زیارت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) را دارند به چشم مهمانان ویژه اصفهان نگاه شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485793

مهمترین اخبار ایران و جهان: