نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 15:40

وزیر اقتصاد امارات درباره پیوستن به «بریکس» چه گفت؟

وزیر اقتصاد امارات گفت که پیوستن کشورش به بریکس به روابطش با غرب لطمه نخواهد زد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الشرق، عبدالله بن طوق المری وزیر اقتصاد امارات گفت: پیوستن کشورش به بریکس به روابطش با غرب لطمه نخواهد زد. عضویت در بریکس، فرصتی برای توسعه تجارت در جهت ورود بیشتر سرمایه در بانک توسعه جدید وابسته به بریکس است. واقع بینانه، مبالغ بیشتری پرداخت خواهیم کرد و در واقع سرمایه در این بانک وارد خواهیم کرد.

وی افزود: اقدام بزرگی خواهیم کرد و بر غرب نیز متمرکز خواهیم بود، ما به دنبال صلح و شکوفایی هستیم و با این وضعیت اقتصاد و تجارت برقرار خواهد بود. رفتن به جنوب جهان، مهم‌ترین جنبه ای است که ما هم اکنون بر آن تمرکز داریم و این جنبه رشد خواهد کرد، در حالی که تلاش هایمان در تجارت را افزایش می دهیم و این همان چیزی است که بر آن تمرکز خواهیم کرد.

وزیر اقتصاد امارات گفت که کشورش میان ذخایر ارزی و ارزهای تجاری تمایز قائل است و بسیاری از تجارت ها را با دلار انجام خواهد داد.

وی افزود که عضویت در بریکس گام بزرگی برای امارات به شمار می رود و به حمایت چندجانبه امارات به جهان کمک خواهد کرد.

المری تاکید کرد: ما بر تجارت جهانی مان متمرکز هستیم.

لازم به ذکر است که بعد از مدت‌ها انتظار برای عضویت اعضای جدید در گروه کشورهای بریکس، با برگزاری نشست سران این گروه در آفریقای جنوبی، سرانجام رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی به‌عنوان میزبان نشست سران خبر داد که این گروه از ۶ کشور ایران، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، اتیوپی، مصر و آرژانتین برای عضویت به‌عنوان اعضای جدید به گروه بریکس دعوت کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473449

مهمترین اخبار ایران و جهان: