نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 11:15

صدور مجوز وزارت بهداشت برای تأسیس بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی شهید کلاهدوز

مدیر شبکه بهداشت و درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت قوچان از صدور مجوز ساخت و راه‌اندازی بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی شهید یوسف کلاهدوز این شهرستان و تأییدیه سطح‌بندی تعداد تخت‌های موردنیاز خبر داد.

فرشید فتحی مقدم صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به‌ضرورت‌ ایجاد بیمارستان در این شهرستان با توجه به جمعیت و خدمات بهداشتی و درمانی اظهار کرد: زمینی توسط یک خیر برای ساخت بیمارستان جدید در قوچان در اختیار قرار داده که سند آن نیز به نام دانشگاه علوم پزشکی مشهد صادرشده است.

وی با اشاره اقدامات انجام‌شده در کمیسیون ماده ۲۰ و تأیید سطح‌بندی تعداد تخت‌های این شهرستان، گفت: در حال حاضر با توجه به نیاز افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی و خدمات بهداشتی و درمانی، مجوز تأسیس بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی شهید یوسف کلاهدوز از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای این شهرستان صادرشده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان با یادآوری این موضوع که قرار بود اقداماتی درزمینه اخذ تأییدیه ساخت این بیمارستان در کمیسیون ماده ۲۳ گرفته شود تا در تعهدات دولت قرار بگیرد، افزود: به دلیل زمان‌بر شدن این مسئله و نرسیدن به بودجه ۱۴۰۲، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و خیرین برای ساخت این بیمارستان منعقدشده است.

فتحی مقدم بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه قرار است ۶۰ درصد این پروژه توسط خیرین سلامت و ۴۰ درصد توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مرحله ساخت و اجرا دربیاید و پس‌ازاینکه کار شروع و اقدامات پیش رفت می‌توان جداگانه به دنبال این موضوع بود که ۴۰ درصد تعهدات دانشگاه علوم پزشکی مشهد را در بحث تعهدات دولت آورد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این پروژه با دیوارچینی از روز پنجشنبه ۳۱ فروردین سال جاری، تصریح کرد: برای ساختمان بیمارستان باید نقشه توسط یک شرکت پیمانکاری تهیه شود که مدیریت فنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شرکت‌های موردنظر در این زمینه را معرفی می‌کند تا با آن‌ها مذاکره صورت گرفته و قراردادی در زمینه تهیه نقشه‌های مورد نیاز منعقد شود.

پایان پیام/ ۷۰۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1159205

مهمترین اخبار ایران و جهان: