نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 01:35

۲ طرح پرورش ماهی در قفس در کنگان به بهره برداری می رسد

بوشهر- سرپرست اداره شیلات شهرستان کنگان گفت:با برنامه ریزی انجام شده از چهار طرح پرورش ماهی در شهرستان کنگان، ۲ طرح در سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه قنبرپور عصر چهارشنبه در بازدید از چهار طرح در حال ساخت آبزی پروری روستایی و غیر صنعتی روستای تنبک جدید و نخل غانم به قابلیت بسیار خوب روستاهای منطقه کنگان جهت ایجاد شهرک شیلاتی در زمینه آبزی پروری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در این روستا مساحتی بالغ بر ۶ هزار و ۸۰۲ متر مربع به این امر اختصاص داده شده است و پیش بینی می‌شود این مساحت در آینده افزایش یابد.

سرپرست اداره شیلات شهرستان کنگان ادامه داد: ظرفیت اسمی این طرح‌ها جمعاً ۳۰ تن است که نوع گونه ماهی قابل پرورش در این مراکز ماهی سی باس آسیایی خواهد بود.

قنبرپور در رابطه با این گونه ماهی گفت: ماهی سی باس به دلیل رشد سریع و تحمل شوری بالا و توانایی پذیرش غذای فرموله از بهترین ماهیان پرورشی محسوب می‌شود که وزن این ماهی در سال اول بین ۰.۶ تا یک کیلو گرم و در سال دوم بین ۲ تا ۳کیلوگرم می‌رسد.

سرپرست اداره شیلات شهرستان کنگان ادامه داد: از چهار طرح پرورش ماهی، سه طرح به صورت استخرهای بتنی و ژئوممبران و طرح دیگر به صورت استخرهای پیش ساخته خواهد بود که طبق برنامه ریزی صورت گرفته ۲ طرح در سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

قنبرپور از ویژگی‌های مراکز پرورش ماهی در این روستاها دارا بودن برق، آب و گاز اشاره کرد و افزود: این مناطق قابلیت احداث مرکز تکثیر ماهی را دارا هستند که در چشم انداز آینده، این طرح هم قابل اجرا خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1187049

مهمترین اخبار ایران و جهان: