نیوز سیتی!
05 اردیبهشت 1402 - 09:10

دعوت ۲۳ بانوی ورزشکار مازندرانی به تیم ملی

ساری- معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان مازندارن گفت: در سال جاری تاکنون ۲۳ بانوی ورزشکار و دو مربی به تیم ملی در رشته های مختلف دعوت شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه خدمتگذاری صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: استعدادیابی برای نیل به اهداف ورزش بانوان یک ضرورت است و شرایط را باید در بستر علمی و منطقی برای رسیدن به نسلی پرافتخار و با نشاط فراهم کرد.

خدمتگذاری به کسب اولین سهمیه المپیک پاریس توسط بانوی تیرانداز مازندرانی اشاره کرد و بیان داشت: در سالی که گذشت، در استان مازندران ۷۶ بانوی ورزشکار دعوت شده به تیم ملی داشته ایم که ۲۴ نفر به عضویت در تیم ملی درآمدند و در سال ۱۴۰۰ تعداد ورزشکار دعوت شده به تیم ملی ۱۰۲ نفر بودند که از این تعداد ۳۳ نفر به عضویت تیم ملی در آمده بودند و امسال هم تاکنون تعداد دعوت به تیم ملی ۲۳ ورزشکار و ۲ مربی بودند.

وی از مدال آوری بانوان مازندرانی در آوردگاه‌های مختلف گفت و افزود: در سال ۱۴۰۱ ورزشکاران مازندرانی ۱۶ مدال آسیایی کسب کردند که از این تعداد ۷ طلا ۵ نقره و ۴ برنز کسب شد.

خدمتگذاری ادامه داد: همچنین ۲۱ مدال جهانی داشته ایم که ۱۳ طلا ۵ نقره و ۳ برنز توسط دختران مازندرانی کسب شد.

معاون امور بانوان افزود: ۶ مدال بین المللی به همراه یک مدال المپیکی که در ورزش ناشنوایان کسب شد در مجموع ۴۴ مدال را برای بانوان مازندرانی به ارمغان آوردند.

این مسئول اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۲۳ مدال کسب شده بود که ۱۳ مدال آسیایی، ۱۶ مدال بین المللی و ۴ مدال جهانی کسب شده بود.

خدمتگذاری از میزبانی رویدادهای مختلف ورزش بانوان در استان مازندران گفت و بیان داشت: تعداد ۱۷ میزبانی از مسابقات قهرمانی کشور، ۳ میزبانی رویدادهای بین المللی، ۶ میزبانی اردوی تیم ملی را در استان مازندران داشته ایم و به دنبال افزایش میزبانی از رویدادهای مختلف در استان هستیم.

معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران از افزایش ورزشکاران سازمان یافته بانو گفت و افزود: تعداد ورزشکاران سازمان یافته بانو ۶۷ هزار و ۳۷۸ نفر هستند که این تعداد در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۴۲ هزار و ۶۴۲ نفر بودند.

وی از حضور پرتعداد تیم‌های مازندرانی در مسابقات کشور گفت و بیان داشت: تعداد تیم‌های مازندرانی حاضر در لیگ ۲۸ تیم هستند که تعداد این تیم‌ها در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۶ تیم بودند.

خدمتگذاری همچنین از فعالیت باشگاه‌های مختلف بانوان گفت و افزود: تعداد باشگاه‌های خصوصی مختص بانوان ۲۱۷ باشگاه است و باشگاه‌های مشترک میان آقایان و بانوان هزار و ۲۵۴ باشگاه است.

معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران خاطرنشان کرد: ما برای افزایش مدال آوری و افتخارآفرینی ورزشکاران بانو و فرهنگ سازی ورزش در بین بانوان این استان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1168705

مهمترین اخبار ایران و جهان: