نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 14:44

اجرای طرح هادی و توسعه روستاها منوط به ارائه طرح‌های اشتغالزایی

کرج- استاندار البرز گفت: اجرای طرح هادی و توسعه روستاهای استان منوط به ارائه طرح‌های اشتغالزایی برای مانایی جمعیت روستا است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه زیربنایی استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، اتخاذ تصمیم کارشناسی بر مبنای آرا و همفکری مسئولان و کارشناسان مربوطه را ضروری دانست.

وی اجرای طرح‌های هادی و توسعه روستاها را منوط به ارائه طرح‌های اشتغالزایی برای مانایی جمعیت و مهاجرت معکوس به روستاها اعلام کرد و گسترش ویلانشینی‌ها در روستاهای خوش آب و هوای استان را عامل از بین رفتن کشاورزی و هویت سبز البرز دانست.

در این جلسه بررسی طرح شهرک فردآباد در خصوص طرح امکان سنجی و مکان‌یابی شهرک‌های مسکونی در استان موضوع تأمین زمین نهضت ملی تولید مسکن، بررسی الحاق به محدوده شهر نظرآباد در راستای قانون جهش تولید مسکن و بررسی تداخل محدوده شهر جدید مهستان و محدوده طرح هادی روستای خور با توجه به درخواست بنیاد مسکن در دستور کار بود.

همچنین بررسی درخواست جهاد کشاورزی استان مبنی بر تخصیص زمین و منابع آبی جهت اجرای طرح دانش بنیان تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1159693

مهمترین اخبار ایران و جهان: