نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 11:10

تحصیل ۶۸۰۰ دانش‌آموز اتباع خارجی در استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از تحصیل بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر صبح امروز در بازدید از مدرسه در حال ساخت کمیساریای بخش شبانکاره دشتستان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید ویژه‌ای بر تحصیل همه دانش‌آموزان خارجی از جمله افغانستانی در مدارس کشورمان داشته‌اند. امیدواریم با ساخت این مدرسه، تحصیل دانش‌آموزان اتباع تسهیل شود.

وی با بیان اینکه این مدرسه در ۱۲ کلاس در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع در روستای خلیفه دشتستان در حال احداث است، افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه 14 میلیارد تومان است.

این مقام مسئول با اشاره به پیشرفت ۲۵ درصدی احداث مدرسه اتباع در شبانکاره اعلام داشت: عملیات ساخت این پروژه آموزشی با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و در زمین اهدا شده توسط خیر نیک اندیش از اهالی روستا خلیفه دشتستان در مهر ماه سال گذشته آغاز شده است.

موحدی با اشاره به خدمات آموزشی به اتباع خارجی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون ۶ هزار و ۸۴۷ نفر از دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس این استان تحصیل می‌کنند و خدمات آموزشی به آنها ارائه می‌شود.

این مقام مذکور اضافه کرد: تحصیل دانش‌آموزان غیرایرانی در مدارس شهرستان‌های گناوه، دیلم، بندر ریگ ممنوع است و احداث این مدرسه در این نقطه از اهمیت خاصی برخوردار است که خوشبختانه عملیات اجرایی آن در دولت سیزدهم آغاز شد.

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1152893

مهمترین اخبار ایران و جهان: