نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 08:40

«حجت الاسلام آشتیانی» عالم دین و دلسوز مردم بود

قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: «حجت الاسلام آشتیانی» فردی عالم و دلسوز مردم بود و و هر کجا خلائی بود حضور می‌یافت و در عرصه های مختلف خدمات شایسته ای ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی قمی شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم «حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا آشتیانی» عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده دوره‌های هفتم تا نهم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دو جلد از کتاب بحارالانوار علامه مجلسی در خصوص اهمیت علم و عالم است و امروز در مصیبت از درست رفتن یک عالم واقعی دین هستیم.

وی گفت: اگر دین اسلام و ایمان پیروان این دین ما تا به امروز حفظ شده این امر به واسطه حضور علمای دین بوده است که در این مسیر تلاش‌های بسیاری انجام دادند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: مرحوم آشتیانی یک عالم دین و معلم قرآن بود و در روایات داریم؛ هر کسی عالم دین نیست و نباید به دنبال هر کسی که چنین ادعایی دارد رفت بلکه باید از عالمی پیروی کرد که حرف و عمل او یکی باشد و انسان را از بدی‌ها به سمت خوبی‌ها سوق دهد.

وی ادامه داد: خدمات حجت الاسلام آشتیانی در عرصه‌های مختلف بسیار زیاد بوده و او در دوران تحصیل به خوبی درس خواند و در درس بزرگان و مراجع از جمله امام راحل، آیت الله مکارم شیرازی و دیگر اساتید برجسته حوزه علمیه قم شرکت کرد.

«حجت الاسلام آشتیانی» عالم دین و دلسوز مردم بود

حجت الاسلام حسینی قمی با بیان اینکه مرحوم آشتیانی در تدوین و تألیف کتاب‌های تفسیر نمونه، شرح نهج البلاغه و شرح صحیفه سجادیه نقش مؤثری داشت گفت: سه دوره نمایندگی مردم قم در مجلس شورای اسلامی و پیگیری مطالبات مردم از جمله خدمات این عالم وارسته بوده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حجت الاسلام آشتیانی فردی عالم و دلسوز مردم بود اضافه کرد: مرحوم آشتیانی در دوران انقلاب اسلامی مبارزات بسیاری داشت و بارها از سوی رژیم طاغوت دستگیر و روانه زندان شد و پس از انقلاب اسلامی نیز خدمات بسیاری در سازمان تبلیغات اسلامی، نهاد امر به معروف و نهی از منکر، مجمع خیرین مدرسه ساز استان قم و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داشت و هر کجا خلائی بود حضور می‌یافت.

حجت الاسلام و المسلمین «محمدرضا آشتیانی‌» معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده اسبق دوره‌های هفتم تا نهم مردم قم در مجلس شورای اسلامی، شامگاه جمعه دوم تیرماه ۱۴۰۲، دارفانی را وداع گفت و به رحمت ایزدی پیوست.

مراسم تشییع آن مرحوم نیز روز یکشنبه چهارم تیرماه، از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار و در این آستان مقدس خاکسپاری شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1309693

مهمترین اخبار ایران و جهان: