نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 15:18

۳ علت اصلی ابتلاء به بیماری‌های قلبی و عروقی

کاشان - مدیر مرکز آموزشی شهید بهشتی کاشان گفت: استرس، دیابت و فشار خون علت اصلی بیماری‌های قلبی است.

به گزارش خبرنگار مهر سید مهدی موسوی ظهر دوشنبه در حاشیه انجام ۲ عمل قلب جراحی باز در این مرکز اظهار داشت: ۲ بیمار ۵۴ و ۷۴ ساله که به علت درد در قفسه سینه و با تشخیص سندرم حاد کرونری در بخش اورژانس این مرکز بستری شده بودند، پس از انجام اقدامات تشخیصی توسط اساتید گروه قلب، جهت انجام اورژانسی جراحی قلب باز به بخش اتاق عمل قلب منتقل شدند.

وی به انجام هشت ساعت متوالی عمل جراحی قلب برای هر دو بیمار اشاره کرد و ابراز داشت: با تلاش اساتید گروه قلب، پرسنل بخش آنژیوگرافی و تیم پزشکی و کادر اتاق عمل جراحی قلب باز این مرکز، جراحی هر دو بیمار با موفقیت انجام شد.

مدیر مرکز آموزشی شهید بهشتی کاشان با اشاره به اینکه عمل جراحی قلب باز از اعمال پر ریسک است، تصریح کرد: با توجه به شرایط اورژانسی بیمار، امکان بررسی کامل بیمار و تعدیل ریسک فاکتورهای بیمار نظیر کنترل قند خون و فشارخون بالا در شرایط اورژانس وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: استرس، رژیم غذایی نامناسب، کم تحرکی و عدم کنترل بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت و فشارخون از علل اصلی افزایش بیماری‌های قلبی است و عدم مراجعه به موقع بیماران قلبی باعث بروز شرایط حاد و بحرانی می‌شود.

موسوی ضمن تاکید بر سبک زندگی مطلوب و شایسته برای سلامتی بدن و عدم استفاده از غذاهای چرب تاکید کرد: استفاده از میوه و سبزیجات نقش مهمی در سلامتی بدن دارد که توصیه می‌کنیم مردم حتماً از این مواد غذایی استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1328093

مهمترین اخبار ایران و جهان: