نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 10:16

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی: روند صلح‌وسازش در ماه‌های ابتدایی سال جاری مطابق انتظارات نیست

رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی گفت: روند صلح و سازش در استان در دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ مطابق با انتظارات نیست و شایسته است مدیران قضایی اهتمام جدی تری داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌‌ها اظهار کرد: روند صلح و سازش در استان در دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ مطابق با انتظارات نیست و شایسته است مدیران قضایی در راستای بهبود بیشتر شاخص های عملکردی در حوزه صلح و سازش و کاهش موجودی پرونده ها  اهتمام جدی تری داشته باشند.

وی با اشاره به برخی انتقادات و نارضایتی ها در خصوص نحوه رسیدگی های قضایی گفت: طبعا از هر چند نفری که به دستگاه قضایی مراجعه می کنند ممکن است عده ای باشند که از نحوه رسیدگی های قضایی و احکامی که در مورد آنان  صادر شده اظهار نارضایتی کنند که البته در این خصوص مقنن مسیرهای قانونی  لازم را جهت پیگیری این موارد پیش بینی کرده است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به برنامه ملاقات روزهای دوشنبه هر هفته مسؤولین قضایی استان نیز اشاره و بیان کرد: متقاضیان می توانند از طریق این دیدار عمومی روزهای دوشنبه مطالب، درخواست های خود را در این خصوص مطرح کنند.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده به پرونده کثیرالشاکی که با موضوع کلاهبرداری و دعاوی حقوقی ناشی از آن اخیراً در حوزه قضایی اسفراین تشکیل و در جریان رسیدگی است؛ اشاره کرد و گفت: این پرونده ابتدا در دادسرای عمومی و انقلاب اسفراین با موضوع کلاهبرداری مطرح شد و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شاکی دارد که با احتساب پرونده های حقوقی تشکیل شده در محاکم دادگستری، بیش از ۴۰۰ نفر حسب مورد از متهمه شکایت یا طرح دعوی کرده اند.

وی افزود: متعاقبِ بررسی محتویات این پرونده مشخص شد متهمه با انجام معاملاتی در حوزه خرید و فروش خودرو مبادرت به کلاهبرداری از افراد مختلف نموده و در حال حاضر با صدور قرار قانونی در بازداشت به سر می برد که با توجه به توصیه های انجام شده مقرر شد روند رسیدگی تسریع شود.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده بیان داشت: در بحبوحه روند رسیدگی های قضایی، خوشبختانه مقداری اموال منقول و غیرمنقول از وی شناسایی شده و امیدواریم با تسریع در روند رسیدگی، مطالبات مالباختگان استیفاء و به بهترین وجه از شکات احقاق حق شود.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1289893

مهمترین اخبار ایران و جهان: