نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 10:34

زشت و زیبای هفته دوازدهم لیگ برتر| از باد توپ و اکانت توئیتری جعلی یحیی تا هزینه 67 میلیاردی یک ورزشگاه

در مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر شاهد اتفاقات زشت و زیبای زیادی بودیم از بهانه جدید یک مربی برای نتیجه نگرفتن تا دربی پرگل و هزینه 67 میلیارد تومانی بازسازی یک ورزشگاه.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر در وسط هفته برگزار شد. نگاهی به اتفاقات زشت و زیبای این هفته لیگ می‌اندازیم؛

**نتایج دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر:

نساجی مازندران صفر- صنعت نفت آبادان 2

مس کرمان صفر - مس رفسنجان 2

ملوان انزلی صفر - سپاهان اصفهان صفر

ذوب آهن اصفهان یک - آلومینیوم اراک صفر

گل گهرسیرجان 2- هوادار تهران یک 

نفت مسجدسلیمان یک - فولاد خوزستان 4

پیکان تهران صفر- تراکتور تبریز یک

استقلال 2- پرسپولیس 2

زیبایی‌های هفته:

دربی زیبا و پرگل:

دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس یکی از زیباترین بازی های چند وقت اخیر آنها بود. مسابقه ای که 4 گل داشت و بازیکنان دو تیم هم بیشتراز حاشیه روی متن فوتبال تمرکز کرده بودند. دو تیم مرد و مردانه برای بردن جنگیدند و در نهایت امتیازها تقسیم شد. این در حالی است که خیلی ها تصور می کردند مسابقه 99 دو تیم هم خالی از جذابیت فنی وهیجان مثبت باشد. ظاهرا بازیکنان و کادرفنی دو تیم تحت تاثیر مسابقات جذاب جام جهانی و بخصوص فینال جام جهانی بودند و بازی روانی را به نمایش گذاشتند. به هر حال دربی 99 را می‌توان بازی هفته نامید. 

تیم خوب داوری

محمدحسین زاهدی فر با اینکه در یازده هفته ابتدایی لیگ فقط در یک بازی سوت زده بود و برخی انتخابش را برای دربی انتخاب خوبی نمی‌دانستند اما قضاوت خوبی داشت به طوریکه حتی ساپینتو سرمربی استقلال هم از داور تعریف کرد و گفت: «بازی را خوب قضاوت کرد و خیلی جدی سوت زد. گاهی به سود ما بود و گاهی هم به سود حریف. شاید ضربه کاشته‌ای که برای پرسپولیس به گل تبدیل شد، خطا نبود، اما داور درمجموع قضاوت خوبی داشت.»

فقط 2 میزبان برنده شدند

هفته دوازدهم هفته خوبی برای میزبان ها نبود و فقط دو تیم گل گهرسیرجان و ذوب آهن مقابل میهمانان خود پیروز شدند و سایر تیم های میزبان امتیاز از دست دادند. به این ترتیب نشان می‌دهد که میزبانی اگر می خواهد برنده شود باید فوتبال خوب ارایه بدهد و دیگر آشنایی با زمین مسابقه و بلندی و کوتاهی چمن و... که در گذشته مد بود،  راه های حرفه ای برنده شدن نیست.

استارت مربیان اسپانیایی و برزیلی با برد

دو مربی جدید خارجی به لیگ برتر کشورمان اضافه شده اند. تابارز یک مربی برزیلی برای صنعت نفت و یک مربی اسپانیایی به نام خمز برای تراکتور که هر دو کارشان را با برد شروع کردند و قطعا با حضور این دو خارجی لیگ برتر جذاب تر هم خواهد شد.

تیم خوشحال هفته:

قطعا فولاد خوزستان را باید خوشحال ترین تیم هفته دانست تیمی که بعد از 7 هفته رنگ برد را دید و توانست دربی خوزستانی را با برد پرگل پشت سربگذارد. اکنون این تیم خود را برای بازی های آینده و بخصوص حضور در لیگ قهرمانان آسیا و مصاف با تیم عربستانی آماده می کند. مسابقه ای که بهمن ماه باید برگزار شود. 

* ایلان ماسک باید پاسخگو باشد!

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در مورد اکانتی که به نام او در توئیتر فعالیت می کند اظهار داشت: در توئیتر اکانت ندارم و تا به حال در عمرم وارد توئیتر نشده ام. با این حال جالب است که این اکانت جعلی تیک آبی هم گرفته است! باید در این خصوص از ایلان ماسک سوال کنید! ( ماسک مالک شبکه اجتماعی توئیتر است که به تازگی اعلام کرده هر فردی ماهی 8 دلار بدهد تیک آبی هم خواهد گرفت!)

* لوکادیا مهاجم فراری، پول دادن به پرسپولیس نیامده!  

انگار باشگاه پرسپولیس نباید اصلا با بازیکنان خارجی خود خوش حسابی کند زیرا هر وقت پرسپولیس پول بازیکنان خارجی اش را به موقع پرداخت کرد این خارجی ها بودند که برای پرسپولیس بازی درآوردند و به اصطلاح گربه رقصانی کردند! نمونه بارزش همین لوکا دیا مهاجم هلندی که با کلی تبلیغات به پرسپولیس آمد و بازیکن خوبی هم بود و 6 گل هم برای تیمش زد اما یکباره فیلش یاد هلندستون! کرد و به کشورش هلند برگشت. به این ترتیب باشگاه پرسپولیس مجبور شده برای بازگرداندش به فیفا شکایت کند.

در گذشته نیز بازیکنی مثل آنتونی استوکس همین بلا را سر باشگاه پرسپولیس آورد و  بعد از اینکه چندده هزار دلار پول گرفت به بهانه انتشار ویروس کرونا دیگر به ایران نیامد و دست مدیران و مربیان پرسپولیس را در پوست گردو گذاشت. 

زشتی های هفته:

 تغییر ساعت بازی ها سورپرایز اهالی رسانه

تغییرات در برنامه مسابقات لیگ همچنان ادامه دارد و در هفته دوازدهم لیگ برتر این مساله به اوج خود رسید اگر از شرایط برگزاری دربی بگذریم و آن ماجراها را هضم کنید دو بازی دیگر هم در روز مسابقه ساعت بازی هایشان تغییر کرد ابتدا  بازی نساجی و نفت آبادان که در روز بازی اعلام شد به جای ساعت 15 در ساعت 14 آغاز می شود و دیگری بازیگل گهر سیرجان و هوادار تهران بود که نیم ساعت زودتر آغاز شد و حتی در این مورداطلاع رسانی هم از سوی مسئولان برگزاری مسابقه صورت نگرفت! تا اهالی رسانه حسابی سورپرایز شوند.

جدیدترین بهانه مربیان؛ باد توپ  فوتبال!

مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان بعد از توقف مقابل تیم جوان و کم امکانات ملوان حرف های حیرت انگیزی بر زبان آورد و گفت:   «فشارهای توپ گاهی اوقات متفاوت می‌شد و همه بازیکنان بعد از ضربه به توپ، به باد آن اعتراض می‌کردند و کاری از دست ما بر نمی‌آمد» واقعا سرمربی سپاهان برای نتیجه نگرفتن تیم چندین میلیاردی سپاهان مرز بهانه جویی ها در فوتبال کشورمان را جابه جا کرد و باد توپ را هم به فهرست جدید بهانه های مربیان ناکام لیگ برتر اضافه کرد. به هر حال ایشان در تعطیلات لیگ ن موفق به دریافت دیپلم مطالعات فوتبال از دانشگاه لیورپول انگلیس شده است!

اعتراض شدید به داور

در حالی که نیمه نخست بازی ذوب آهن و آلومینیوم اراک به پایان رسیده بود، مهدی تارتار به خاطر تنش های بازی در دقیقه 44، به سمت داور مسابقه رفت و به شدت اعتراض کرد.این در حالی است که تارتار از بازیکنان خود خواسته بود به داور بازی اعتراض نکنند. قضاوت این مسابقه به عهده سعادت وفاپیشه است. انگار برخی مربیان ما فقط خوب بلدند بازیکنان را نصیحت کنند و در میدان عمل گاهی خودشان تند و تیزتر از بازیکنان واکنش نشان می دهند.

شلوغ کار هفته!

ساکت الهامی سرمربی تیم هوادار بعد از باخت به گل گهرسیرجان گفت:« نمی خواهم در مورد داوران صحبت کنم در گذشته وقتی من اعتراض می کردم داوران به من کارت زرد نشان می دادند اما در بازی امروز که دیگر نیمکت نشینان تیم ما به شلوغ کردند و به معترض شدند بازهم داوران به من کارت زرد نشان دادند!» واقعا جناب الهامی در زمینه اعتراض به داوری آنقدر چهره شاخصی شده اند که داوران حتی شلوغ کاری دیگران را هم به نام او می نویسند.

غیبت سرمربیان در نشست های خبری

غیبت ادامه دار سرمربیان در نشست های خبری قبل و بعد از مسابقه لیگ برتر همچنان چهره فوتبال و لیگ برتر را زشت می کند!هنوز نمی دانیم چرا سرمربیان برخی تیم های لیگ برتر حاضر به شرکت در نشست خبری نیستند انگار این مربیان عارشان می آید مقابل خبرنگاران بنشینند پاسخ اهالی رسانه که درواقع نماینده مردم هستند را بدهند! در حالیکه در جام جهانی 2022 همه دیدند که بزرگترین مربیان جهان خیلی شیک و مجلسی در نشست های خبری حاضر می شدند و به تمامی سوالات بی ربط و باربط خبرنگاران پاسخ می دادند. حتی کارلوس کی روش در جام جهانی مجبور شد پاسخ های دندان شکنی به سوالات سیاسی و غیر فوتبالی رسانه های غربی علیه کشورمان بدهد. 

* 67 میلیارد تومان هزینه بازسازی یک ورزشگاه

ایزد سیف الله پور مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران در مورد در اختیار گرفتن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر گفت: این ورزشگاه هنوز در اختیار باشگاه ما نیست! از سویی دیگر اصلا این ورزشگاه برای برگزاری مسابقه با تماشاگر هم تجهیز و تکمیل نشده در حالیکه اعلام کرده بودند 67میلیارد تومان برای بازسازی ورزشگاه هزینه شده است! فکر می کنم این مبلغ برای بازسازی های کل ورزشگاه های فوتبال کشور بوده که به جناب وزیر گفته اند زیرا در بخش هایی از این ورزشگاه هنوز راه پله ها هم تکمیل نشده است!

تیم نفت مسجدسلیمان

نفت مسجدسلیمان نتایج حیرت انگیز و بدی را در این فصل گرفته و باخت های پرگل یکی از شرایط عجیب این تیم بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 924211

مهمترین اخبار ایران و جهان: