نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 12:35

ممنوعیت حمل چوب از کارخانه‌های اردبیل/حمل و نقل الوار مشروط شد

اردبیل-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: حمل چوب از گونه‌های مختلف درختان جنگلی و غیرجنگلی، بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قلی‌زاده صبح یکشنبه در بازدید از کارخانه‌های چوب اردبیل اظهار کرد: حمل چوب گونه‌های مختلف درختان جنگلی و غیر جنگلی، بدون اخذ مجوز از این اداره کل ممنوع است و حمل و نقل الوار منوط به اخذ مجوز از سوی منابع طبیعی است.

وی با اشاره به استقرار اکیپ‌های ثابت یگان حفاظت منابع طبیعی در مبادی ورودی کارخانه‌های تولید چوب استان گفت: چوب آلات ورودی به کارخانه‌ها کنترل و مورد بررسی قرار می‌گیرند که این اقدام بر اساس دستور دادستان مرکز استان و با هدف جلوگیری از قاچاق چوب آلات جنگلی و بدون مجوز انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه بر اساس ضوابط و مقررات، حمل چوب باغی نیز نیازمند دریافت مجوز است، تصریح کرد: برای شناسایی چوب‌های شخصی از چوب‌های قاچاق لازم است مردم برای حمل چوب درختان زمین شخصی یا باغ خود از منابع طبیعی مجوز بگیرند.

قلی‌زاده خاطر نشان کرد: صدور مجوز در محدوده هر استان بر عهده رئیس اداره شهرستان و خارج از محدوده استان برعهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است.

وی همچنین افزود: از شهروندان و دوستداران محیط زیست تقاضا داریم در صورت مشاهده برداشت غیرمجاز و قطع درختان جنگلی در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۵۰۴و ۱۳۹ به مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 917755

مهمترین اخبار ایران و جهان: