نیوز سیتی!
08 دی 1402 - 16:19

۹ دی‌ روز بصیرت، میثاق با اسلام و ولایت است

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه 9 دی‌ روز بصیرت و میثاق با اسلام، نظام جمهوری اسلامی و ولایت است، گفت: در این روز مردم قدرت واقعی خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت تقوا، گفت: نباید از تقوا غفلت کنیم زیرا نفس و زیاده‌خواهی را کنترل و از ظلم و ستم جلوگیری می‌کند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه ۹ دی‌ روز بصیرت و میثاق با اسلام، نظام جمهوری اسلامی و ولایت است، گفت: در این روز مردم قدرت واقعی خود را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: دشمنان در فتنه سال ۸۸ برنامه‌ریزی‌ها و هزینه‌های بسیاری برای تربیت نیرو انجام دادند اما در مقابل تنها قدرت مردم آتش این فتنه را خاموش کرد.

نکونام اضافه کرد: مردم با بصیرت همیشه در صحنه چهارمحال و بختیاری یک روز، زودتر از بقیه استان‌های کشور، به صورت خودجوش بیرون آمدند و با ولایت عهدی دوباره بستند.

وی بیان کرد: گاهی مردم کاری را انجام می‌دهند که رهبر یک جامعه با اقتداری که دارد نمی‌تواند انجام دهد همان‌طور که حضرت امیرالمومنین (ع) بدون حمایت مردم خانه‌نشین شدند.

رمز بقای جمهوری اسلامی حضور همگانی و جدی و متحد مردم در صحنه است

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: رمز بقای جمهوری اسلامی حضور همگانی، جدی و متحد مردم در صحنه است، اگر چه بهانه‌هایی برای عدم حضور وجود دارد اما در مقابل فداکاری‌هایی که ائمه(ع) برای نگهداشتن اسلام از جمله قربانی شدن امام حسین(ع) و شهادت امیرالمومنین (ع)، انجام دادند هیچ عذر و بهانه‌ای نمی‌تواند ما را از انجام فعالیت‌های به موقع باز دارد.

وی اظهار داشت: در این نظام تا کنون همه شاخصه‌های اسلامی شکل نگرفته است و فاصله زیادی با اسلام ناب و حقیقت اسلام وجود دارد اما حرکت به سمت اسلامی‌سازی کشور، منطقه و جهان است که با ایستادگی این مهم اتفاق می‌افتد.

نکونام با اشاره به سخن شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: عاقبت بخیری در پیوند با این نظام اتفاق می‌افتد زیرا حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم و این جمله ناشی از بصیرت عمیق این شهید عزیز است.

وی در ادامه با اشاره به ۱۲ دی‌ماه سالروز وفات آیت‌الله مصباح یزدی، اظهار داشت: در حق این مرد بزرگ جفا شد و فکر و عظمت علمی و عمق معاف این مرد بزرگ در بازی‌های سیاسی و حزبی نادیده گرفته شد اما راه و معارف او همچنان در بین جوانان ادامه دارد.

دین اسلام تفاوتی بین زن و مرد قرار نداده است

امام جمعه شهرکرد با اشاره به حوادث روز ۱۳ دی‌ماه و میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن، گفت: عظمت حضرت زهرا (س) بسیار بالا است و دین اسلام تفاوتی بین زن و مرد برای رسیدن به کمال انسانی قرار نداده است.

وی اضافه کرد: زن و مرد ۲ آفریده متفاوت از یکدیگر در خلقت و انجام وظایف هستند که مسیر توحیدی، شخصیت انسانی و مقصد بهشتی آنان یکی است.

نکونام عنوان کرد: بعضی نگاه‌های مرد سالارانه و تبلیغات سو و نابجای غربی‌ها زن را در عرصه‌هایی مظلوم قرار داده اگرچه غربی‌ها زن را به عنوان یک کالا و ابزار شهوت می‌دانند که باید حق آنان جبران شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای زنان در فعالیت‌های اجتماعی، گفت: بسیاری از زنان با وجود سختی‌های فراوان در عرصه‌های مختلفی از جمله فناوری، علمی، حیا و حجاب از بسیاری از مردان جلو هستند که نباید از این ظرفیت غافل شد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به حوادث غزه و فلسطین، بیان کرد: بسیاری از مردم وقتی حوادث امروز غزه و فلسطین را می‌بینند، دلشان خالی می‌شود اما امروز مقاومت، یک جبهه واحدی را در یمن، عراق و فلسطین تشکیل داده که همسو با یکدیگر مبارزه و حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مقاومت هنوز همه توان خود را به میدان نیاورده و فقط حماس میدان‌دار اصلی مبارزات است که در این ۸۰ روز جنگ، صهیونیست‌ها را ناکام گذاشته است.

نکونام با اشاره به اینکه یمن تا کنون بیشترین خسارات اقتصادی را به صهیونیست‌ها وارد کرده است، بیان کرد: حمایت‌های عملی از حزب‌الله و مقاومت عراق و یمن دیده‌ می‌شود که فقط اقدامات بازدارنده دارند و هنوز وارد جنگ نشده‌اند و ترس آمریکا از همین امر است که به زودی جشن پیروزی مقاومت گرفته می‌شود.

وحدت، تزریق امید و اطمینان از یک انتخابات سالم در دستور مسؤولان قرار گیرد

وی بیان کرد: کشور در حال آمادگی برای برگزاری ۲ انتخابات مهم و اثرگذار است که وحدت، تزریق امید و اطمینان به مردم برای برگزاری یک انتخابات سالم، باید در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار بگیرد.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: جریانات فعال و جوانان هوشمند انقلاب و کسانی که دارای تریبون هستند و رسانه‌ها باید در تبیین انتخابات بکوشند.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619855

مهمترین اخبار ایران و جهان: