نیوز سیتی!
19 فروردین 1403 - 14:11

برنامه آموزش‌وپرورش برای حفظ قرآن در مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از اجرای برنامه مستورا در مدارس غیردولتی و حفظ ۱۵۰ آیه قرآن توسط دانش‌آموزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمد محمودزاده؛ رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره اجرای برنامه مستورا در مدارس غیردولتی اظهار کرد:  با توجه به حساسیت‌هایی که در حوزه مسائل پرورشی و تربیتی وجود دارد، رویکردهایی را پیگیری می‌کنیم. نخست، برنامه‌های تمهیدی که حتماً مربی پرورشی و نمازخانه در مدرسه وجود داشته باشد.

وی افزود: دوم، برنامه‌های تبلیغی و ترویجی که براساس آن در طول سال تحصیلی رویدادهایی را برای دانش‌آموزان اجرا می‌کنیم همانند آوای آسمانی یا برنامه موعود که اسفند ماه اجرا شد.

محمودزاده گفت: برنامه «مستورا» به صورت همزمان در کشور برای بخشی از دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی اجرا خواهد شد و تلاش می‌شود که مباحث آن در ذهن دانش‌آموزان ماندگار شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: سند تحول بنیادین در کنار جنبه‌های آموزشی بر مباحث تربیتی و پرورشی در مدارس تأکید دارد و برنامه «مستورا» که در ماه رمضان اجرا شد در همین قالب است و حدود 70 هزار نفر از دانش‌آموزان در این برنامه ثبت‌نام کردند و براساس آن از هر جزو قرآن یک آیه را که متناسب با مباحث زندگی است، حفظ کنند، مفاهیم کلیدی آن را بیاموزند و در زندگی استفاده کنند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: در قالب برنامه «مستورا» در مسیر سه ساله تلاش می‌شود، دانش‌آموزان حدود 150 آیه قرآن را حفظ کرده و در زندگی روزمره استفاده کنند. این برنامه تمام دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی را شامل می‌شود.

وی گفت: برنامه مستورا، معلمان مدارس غیردولتی را هم شامل می‌شود تا آیات قرآن را حفظ کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1696111

مهمترین اخبار ایران و جهان: