نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 13:45

استاندار خوزستان: آبگرفتگی‌ها در اهواز به دلیل تقصیر و نقص انسانی رخ داد

استاندار خوزستان بیان کرد که در بارندگی‌های چند روز گذشته، بسیاری از آبگرفتگی‌ها در اهواز به دلیل تقصیر و نقص انسانی رخ داده است.

به گزار خبرگزاری فارس از اهواز علی‌اکبر حسینی محراب صبح امروز در ستاد مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: بارندگی‌های مناطق جنوبی کشور به طور متفاوتی نسبت به سایر نقاط به سرعت و با میزان بالا رخ می‌دهند. بنابراین، تدابیر لازم برای رفع مشکلات آبگرفتگی در سطح شهر باید انجام شود.

وی افزود که در بارندگی‌های چند روز گذشته، ۶۱ نقطه در شهر اهواز آبگرفتگی داشتند و شهرداری و آبفا باید به سرعت اقدامات لازم را برای رفع این مشکلات در این مناطق انجام دهند.

حسینی محراب توضیح داد که در بسیاری از موارد، بارش‌های باران به گونه‌ای است که شبکه فاضلاب اهواز قابلیت تخلیه یکجا این حجم آب را ندارد و به همین دلیل طول می‌کشد تا آب‌ها دفع شوند.

همچنین، استاندار خوزستان اظهار داشت که بارش بیش از ۳۵ میلیمتر در استان نشان از سالی پرباران است و مسئولان استان موظف به استفاده از تمام امکانات برای رفع مشکلات آبگرفتگی هستند و از خداوند سپاسگزارند.

حسینی محراب اعلام کرد که معاونین استانداری برای مدیریت آبگرفتگی‌ها در هشت منطقه شهرداری اهواز حاضر شوند و در کنار شهرداران و مسئولان آبفا، به صورت لحظه‌ای نظارت می‌کنند.

وی تاکید کرد که شهرداری و آبفا باید پمپ‌های مکنده را بررسی کنند تا در شرایط بحرانی هیچ مشکلی پیش نیاید و همچنین ماموران مستقر در ایستگاه‌های پمپاژ باید به صورت شیفتی در حالت آماده باش قرار داشته باشند.

استاندار خوزستان بیان کرد که در بارندگی‌های چند روز گذشته، بسیاری از آبگرفتگی‌ها در اهواز به دلیل تقصیر و نقص انسانی رخ داده است. وی تاکید کرد که این نقاط باید به سرعت تعمیر شوند تا در باران‌های آینده با مشکل کمتری مواجه شویم.

استاندار بر حضور تمامی مسئولان در استان در زمان باران تاکید کرد و اعلام کرد که در طی باران، همه دستگاه‌ها باید در حالت آماده‌باش قرار بگیرند.

علی‌اکبر حسینی محراب اظهار داشت که از مردم اهواز و سایر نقاط استان خواست که با صبر و همکاری خود در رفع مشکلات استان، از جمله آبگرفتگی‌ها بعد از باران، کمک کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577499

مهمترین اخبار ایران و جهان: