نیوز سیتی!
23 آبان 1402 - 09:36

کارگران ساختمانی بیمه اجتماعی می‌شوند

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی یزد، از آغاز فعالیت مجدد سامانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: سامانه بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی با همکاری مرکز فناوری اطلاعات بازنویسی شده و افراد می‌توانند بعد از ثبت‌نام و طی کردن فرآیند شناسایی و تائید شعبه از مزایای آن بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا فلاحتی صبح امروز در جمع خبرنگاران، نشانی bimekar.mcls.gov.ir را به عنوان آدرس سامانه جدید بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی معرفی و اظهار کرد: واجدین شرایط ثبت‌نام، از طریق استعلام و بازدید میدانی کارشناسان مشخص می‌شوند.

وی عدم اشتغال در سایر حوزه‌های تجاری، برای بازرگانی، خدماتی و صنعتی، داشتن کارت مهارت از فنی و حرفه‌ای و عدم عضویت در هیچ صنف دارای مجوز را از جمله شروط ثبت نام در بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی دانست و افزود: متقاضی این نوع بیمه نباید مالک وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: داشتن کارت بهداشت و عدم مشمولیت مقررات خاص از نظر بیمه و بازنشستگی یکی دیگر از شروط عضویت در بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی است.

فلاحتی تصریح کرد: کلیه کارگران ساختمانی حائز شرایط متقاضی بیمه نامه تأمین اجتماعی در سراسر کشور می‌‎توانند با در اختیار داشتن مدارک مورد نیاز نظیر (کارت ملی و شناسنامه، قبوض برق و تلفن، کارت مهارت معتبر فنی و حرفه‌ای)، نسبت به ثبت نام در این سامانه و گرفتن کد رهگیری اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه کارگروه رفع موانع اجرایی بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، ثبت نام کلیه کارگران ساختمانی اعم از بیمه شده و بیمه نشده در این سامانه الزامی است.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1571155

مهمترین اخبار ایران و جهان: