نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 04:03

کورسوی امید والیبال برای رسیدن به المپیک پاریس

تیم ملی والیبال ایران همچنان برای صعود به المپیک شانس دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حال والیبال ایران خوب نیست؛ تیم ملی در رقابت‌های انتخابی المپیک ناکام بود و پس از آن حواشی زیادی ایجاد شد که مشخص نیست تا چه زمانی ادامه داشته باشد. در این بین مسئولان فدراسیون در تلاش هستند تا هرچه زودتر آرامش را حداقل به تیم ملی برگردانند، اما موضوعی که پیش از آن وجود دارد بحث انتخابات فدراسیون والیبال است.

با ناکامی مطلقی که تیم ملی با هدایت بهروز عطایی در رقابت‌های انتخابی المپیک داشت و با نتایجی که تیم ملی به دست آورد به رده پانزدهم رنکینگ جهانی سقوط کرد کار برای حضور در المپیک 2024 پاریس سخت شده است. کار والیبال ایران برای حضور در جمع مدعیان به اما و اگر کشیده شده و باید منتظر یک اتفاق بزرگ بود تا بازهم شاهد حضور سروقامتان کشورمان در میدان جذاب و بزرگ المپیک باشیم.

هرچند بسیاری از کارشناس شانس بسیار کمی برای صعود ایران به المپیک 2024 قائل هستند، اما نباید ناامید بود. به هر حال والیبال ایران برای رسیدن به هدفش هنوز یک شانس دیگر دارد که باید به خوبی از آن استفاده کند؛ آن هم لیگ ملت‌های سال آینده است. والیبال ایران برای رسیدن به المپیک باید در لیگ ملت‌های سال آینده بدرخشد و منتظر لغزش حریفانش باشد. 

در شرایط کنونی اغلب حریفان جدی ایران برای حضور در المپیک در رنکینگ فدراسیون جهانی بالاتر از کشورمان قرار گرفته‌اند و طبق قوانین FIVB پیروزی بر آنها می‌تواند امتیازات چشم‌گیری را به ایران اضافه و از آنها کسر کند. مدل برگزاری لیگ ملت‌ها در سال آینده بسیار مهم است و اگر ایران بتواند در اکثر رقابت‌های پیش‌رو به پیروزی برسد می‌تواند امیدوار بود که بازهم شاهد حضور کشورمان در المپیک باشیم و در غیر اینصورت رویایی المپیک برباد خواهد رفت.

بدون شک مسئولان فدراسیون و حتی ورزش کشور به خوبی آگاهی دارند که برای رسیدن به این موفقیت بزرگ باید از همین حالا برنامه‌ریزی کرد. پس پیشنهاد می‌شود که مسئولان ورزش هرچه زودتر زمینه برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال را فراهم کنند تا رئیس آینده بتواند با خیال راحت‌تر و به صورت دقیق برای رساندن والیبال به قله‌های افتخار برنامه‌ریزی کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1540411

مهمترین اخبار ایران و جهان: