نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 23:51

دنیای استکبار به دنبال تجزیه ایران است/ دانشجویان و دانش آموزان مورد هدف استکبارگران هستند

فرماندار ویژه آمل با اعلام اینکه دنیای استکبار و غرب می خواهد دست به تجزیه ایران بزند، گفت: هم اکنون دشمنان دانشجویان، نسل جوان و دانش آموزان را هدف قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، ذات الله زارعی شامگاه سه شنبه در جمع مسؤولان و دانشجویان دانشکده فنی وحرفه ای دختران، اظهار کرد: نظام غرب و استکباری از گذشته تاکنون ثابت کردند که استقلال ملت مان را نمی خواهد و امروز هم استقلال ایران اسلامی را هدف قرار دادند.

وی با بیان اینکه نظام استکباری می خواهد کشورمان ایران تجزیه شده و قدرت آن خرد و تکه تکه شود، افزود: دانشجویان کشور همیشه در برهه های حساس ورود انقلابی و جهادی داشتند و امروزه دشمنان دانشجویان، نسل جوان و دانش آموزان را هم در برنامه های خود دارند.

فرماندار ویژه آمل با اعلام اینکه دشمنان بر روی ذهن و اندیشه دانشجویان برنامه ریزی دارند، تصریح کرد: نقش دانشجویان در کشور بسیار ارزشمند و کلیدی است و امام راحل دانشگاه را مبدأ تحولات معرفی می کنند پس باید به درستی این مهم را برای آیندگان تشریح کنیم.

زارعی با اعلام اینکه نباید دانشگاهیان و حوزه های فرهنگی، علمی، مذهبی و پژوهشی در دانشگاه ها به حال خود رها شوند، خاطرنشان کرد: باید مسؤولان با برنامه مدون برای دانشگاه ها ورود داشته باشند و نباید فضای دانشگاه ها به استکبار و اجانب سپرده شود تا بی فرهنگی ترویج پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نتوانستیم مدیریت در فضای دانشگاه ها را به خوبی مدیریت کنیم، یادآور شد: با توجه به روزهای نخستین آغاز سال تحصیلی جدید و وارد شدن دانشجویان نوورود، سالروز حماسه تاریخی ۱۳ آبان را پشت سر گذاشتیم البته در صحنه جمهوری اسلامی روز ۱۳ آبان بسیار مهم، ارزشمند و پرافتخار است که سه واقعه مهم تاریخی را در خود جای داده است.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به تبعید امام خمینی(ره) از ایران به ترکیه، روز دانش آموز، تسخیر لانه جاسوسی و روز مبارزه با استکبار جهانی در ۱۳ آبان، خاطرنشان کرد: در هر سه واقعه تاریخی که در عصر معاصر می بینیم نقش دانشجویان کمتر از دانش آموزان نیست بلکه در برخی مقاطع بیشتر است.

وی با بیان اینکه در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ پس از افشاگری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مورد قانون ننگین کاپیتالوسیون که در آن ایران به بدترین شکل ممکن تحقیر شد، امام راحل مجبور به تبعید ترکیه شدند، ادامه داد: پس از تبیین گری و روشنگری امام نظام شاهنشاهی تبعید به تررکیه را در دستور کار قرار داد.

زارعی با اعلام اینکه امام راحل مردم را از خیانت های پهلوی آگاه کرد، یادآور شد: اتفاق دوم ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ جمع زیادی از دانشجویان و دانشجویان در اعتراض به نظام حاکم دست به تجمع در دانشگاه تهران زدند که توسط گارد شاهنشاهی محاصره کامل شده و لوله های تفنگ به سمت دانشجویان شلیک شد و به روایتی حدود ۶۵ نفر به شهادت رسیدند.

وی با تأکید بر اینکه نمی دانم در آن زمان حقوق بشر کجا بوده است، گفت: امروزه هم حقوق بشر آمریکایی مقابل قتل عام نوار غزه و جنایت فجیع اسرائیلی ها ساکت مانده است و حرفی نمی زند.

فرماندار ویژه آمل با اعلام اینکه در سومین واقعه تاریخی ۱۳ آبان ۱۳۵۸ تسخیر لانه جاسوسی و لانه فساد آمریکایی با نقش آفرینی ویژه دانشجویان اتفاق افتاد، گفت: به تعبیر امام راحل این واقعه تاریخی به انقلاب دوم نامگذاری شد.

وی با اشاره به اینکه در بیان نقش ویژه تر دانشجویان در تاریخ انقلاب اسلامی می توان به 16 آذر 1332 بعد کودتای 28 مرداد و سرنگونی دولت مصدق اشاره کرد، ادامه داد: مصدق در مقابل عوامل استکباری استقلال گرا بود، نمی خواست نفت غارت شود و غارتگری نفت و دیگر منابع کشور را شاهد باشیم البته آن زمان بحث غزه، لبنان و یمن نبود و استکبار مقابل استقلال گرایی مصدق وارد میدان شد.

زارعی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) که فرمودند اگر دانشگاه اصلاح شود جامعه اصلاح می شود، گفت: دانشگاه سازنده می تواند جامعه را بسازد و به مسیر درست هدایت کند.

وی با اعلام اینکه امروزه دنیای استکبار مقابل جنایت ها، فجایع و کودک کشی اسراییل در نوار غزه روزه سکوت گرفته است، افزود: دنیا باید در این قضیه ورود پیدا کند و در محافل مختلف صحبت شود، هم اکنون بخشی از نگرانی نظام استکبار از استراتژیک جمهوری اسلامی است که در این وقایع تا کجا ورود داشته و توانست پیام خود را صادر کند.

زارعی بیان کرد: صهیونیست ها در مجامع عمومی یک قدرت نفوذ ناپذیر از خود ساخته بودند، مردم غزه را با وحشی گری قتل عام می کنند و باید پرسید به کدام گناه مردان، زنان، نوزادان و کودکان به بدترین شکل کشته می شوند.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1565099

مهمترین اخبار ایران و جهان: