نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 14:50

عربستان: معاملات بزرگ شرکت‌های نفتی شاهدی بر بقای هیدروکربن‌هاست

وزیر انرژی عربستان سعودی، سرمایه‌گذاری‌های اخیر شرکت‌های بزرگ نفت و گاز جهان در این حوزه را گواه بر این دانست که انتقال از منابع هیدروکربن‌ به سمت انرژی‌های تجدید پذیر به سرعت امکان پذیر نیست.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، دیروز سه شنبه گفت که خریدهایی که به تازگی توسط شرکت های نفتی بزرگ انجام شده نشان می دهد که هیدروکربن ها هستند تا بمانند.

وی  در جریان کنفرانس سالانه ابتکار آینده سرمایه گذاری در ریاض گفت: قرارداد 53 میلیارد دلاری شرکت نفت و گار آمریکایی شورون برای خرید شرکت نفت و گاز آمریکایی هس و همچنین معامله شرکت نفت و گاز آمریکایی اکسان موبیل، دومین شرکت نفتی بزرگ جهان برای خرید کامل شرکت نفتی آمریکایی منابع طبیعی پایونیر به ارزش 59.5 میلیارد دلار نمونه سرمایه‌گذاری‌های بزرگ جهان در حوزه نفت و گاز است.

به نوبه خود، امین ناصر، مدیرعامل آرامکو نیز دیروز سه‌شنبه گفت که انتظار رشد قابل توجهی در تقاضا برای نفت وجود دارد و گفت این امر به دلیل بهبود احتمالی اقتصاد چین و بخش هوانوردی است که هنوز هم پایین‌تر از سطح قبل از همه‌گیری کرونا است.

وی افزود: انتقال به انرژی پاک برای کشورهای مختلف بسته به میزان بلوغ اقتصادی آنها ممکن است و نمی توان نسخه یکسانی برای همه پیچید.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) نیز انتظار دارد تقاضا برای نفت مدت‌ها پس از سال 2030 افزایش یابد و از همین رو  خواستار سرمایه‌گذاری تریلیون‌ها دلاری در آن است.

اوپک پیش بینی می‌کند که تقاضای جهانی برای نفت تا سال 2045 به 110 میلیون بشکه در روز افزایش یابد و نفت 29 درصد از عرضه انرژی را تشکیل دهد، آن هم در شرایطی که اندازه اقتصاد جهانی دو برابر می شود و جمعیت جهان به 9.5 میلیارد نفر می‌رسد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550199

مهمترین اخبار ایران و جهان: