نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 14:34

توهین‌کنندگان به ناهی از منکر مرتکب جرم بزرگتری می‌شوند

امام‌جمعه نطنز گفت: در کشور ما رعایت حجاب یک امر قانونی است کسی حق ندارد کشف حجاب کند در معرض عام و تذکر به او هم شرعاً و هم قانوناً مشکلی ندارد و توهین‌کننده به ناهی از منکر مرتکب جرم بزرگ‌تری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی امام‌جمعه نطنز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به کمپینِ درماندگی و رسوایی جدید استکبار و رژیم صهیونیستی در تبلیغات علیه محرم، اظهار کرد: استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی در ایام محرم تلاش کردند تا با دستکاری ذهنی نسل جوان، هویت دینی و ملی مردم مسلمان ایران را نشانه روند.

وی ادامه داد: آنها با ساختن انگاره‌های جدید از تحولات و وقایع تاریخی به‌ویژه تاریخ اسلام و تشیع و تلاش مذبوحانه برای تقلیل واقعه دهم محرم سال ۶۱ هجری، نسبت به حادثه عالم‌گیری چون عاشورا و کربلا بی‌تفاوت کنند و به مردم گفتند محرم را تحریم کنید، سیاه نپوشید، حسینیه‌ها نروید، نذری ندهید و در هیأت‌ها دیده نشوید، اما شور و شعور حسینی را دیدید و تیر دشمن به سنگ خورد.

یعقوبی افزود: برنامه دیگر دشمنان برای محرم ۱۴۰۲، هنجارشکنی‌های در مراسم عزاداری محرم با کشف حجاب و رقص و آتش زدن پرچم‌های عزا در مقابل مساجد و تکایا و هیأت‌های عزاداری بود، آنها تصور می‌کردند که با تعمیم تحرکات هنجارشکنانه از پاییز سال گذشته تاکنون، به مراسم عزاداری امام حسین (ع) می‌توانند در عشق و ارادت ملت ایران به اهل‌بیت (ع) خدشه‌ای وارد کنند.

خطیب جمعه نطنز تصریح کرد: مرحله تکمیلی این نقشه هم با طراحی صهیونیست‌ها درصحنه‌های اهانت به قرآن کریم جلوه‌گر شد، اما نه‌تنها تأثیری بر عشق و ارادت دلباختگان به اباعبدالله الحسین (ع) ایجاد نکرد بلکه حضور معنادار و توأم با بصیرت مردم در هیأت مذهبی و دسته‌های سینه‌زنی و مجالس عزاداری در اقصی نقاط کشور علی‌رغم گرمای شدید هوا و آفرینش صحنه‌های ماندگار از عشق و ارادت به سالار شهیدان، بار دیگر طبل رسوایی دشمنان اسلام و تشیع را به صدا درآورد.

وی ادامه داد: نقشه توهین به قرآن، عاشورای امام حسین(ع) و اسلام درواقع به خاطر این است اگر این سه در کنار هم قرار بگیرند حماسه‌آفرین و ظلم‌ستیز و نابودکننده کاخ ستم خواهد بود.

یعقوبی خاطر نشان کرد: از طرفی نهضت امام حسین(ع) نشان داده است بعد از ۱۴۰۰ سال نه‌تنها نور آن کم نشده است بلکه فروغ آن بیشتر شده است و نشانه آن انقلاب شکوهمند اسلامی است که برخاسته از نهضت کربلا و این کاخ تمام ستمگران عالم را خراب خواهد کرد.

خطیب جمعه نطنز گفت: جا دارد از هوشمندی و بصیرت مبلغان محترم و ذاکران و مداحان عزیز و هیأت‌های امنا و دست‌اندرکاران مساجد و حسینیه‌ها و هیأت‌ها، به خاطر بصیرت و هوشمندی تشکر کنیم و شاهد تعمیق این بصیرت حسینی تا پایان ماه صفر باشیم.

وی با گرامیداشت روز خبرنگار، گفت: علت نام‌گذاری روز خبرنگار به خاطر شهادت خبرنگار جمهوری اسلامی به نام محمود صارمی به همراه ۸ نفر از کنسولگری جمهوری اسلامی در افغانستان در روز ۱۷ مرداد سال ۷۷ بوده و این روز توسط شورای فرهنگ عمومی، به نام روز خبرنگار شد، ضمن تشکر از زحمات خبرنگاران فقط اشاره‌کنم که مواظب حریم و آبروی مردم باشید، آبروی مردم خیلی مهم است و ممکن است با قلم اشتباه آبروی یک نفر ریخته شود که این گناه بزرگی است.

یعقوبی ضمن تشکر از تجمع جامعه زنان باحجاب در کنار شهدای گمنام و دفاع از حریم عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد: در موضوع قانون حجاب یک نکته وجود دارد، چطور در اروپا مخصوصاً فرانسه حجاب ممنوع و برای آن قانون گذاشتند و جلوی تخلف قانون را می‌گیرند و سخت برخورد می‌کنند، پس در کشور ما رعایت حجاب یک امر قانونی است کسی حق ندارد کشف حجاب کند در معرض عام و تذکر به او هم شرعاً و هم قانوناً مشکلی ندارد، بلکه از باب نهی از منکر واجب است و توهین‌کننده به ناهی از منکر مرتکب جرم بزرگ‌تری شده است.

خطیب جمعه نطنز در پایان گفت: از دستگاه قضایی در اقدام به‌موقع خواستاریم همین رویه ادامه پیدا کند تا کسانی که مخل امنیت اجتماعی و دینی جامعه انقلابی می‌شوند جرأت توهین به عفاف و حجاب ارزش‌های انقلاب را پیدا نکند.

ضرورت برخورد قاطع با هنجارشکنان حجاب

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بادرود اظهار کرد: در روزهای اخیر اخباری ناراحت‌کننده از شهر نطنز شنیدیم که بسیار متأثر و متأسف شدیم آن خبر توهین و جسارت به ساحت یکی از بانوان دینی و ایمانی و محجبه در جریان امربه‌معروف و نهی از منکر بوده که ضمن محکوم کردن این حرکت گستاخانه و هنجارشکن از مسؤولان محترم خاصه از دستگاه قضائی می‌خواهیم که نسبت به هنجارشکنان برخورد قاطع داشته باشند تا دیگرکسی جرأت نکند که در منظر مردم کشف حجاب کند.

وی افزود: از مسؤولان عزیز و مردمی که در موضوع این بانوی محجبه نطنزی همراهی و همکاری لازم را داشتند نیز تشکر می‌کنیم با همین شیوه اگر برخورد خوب و حضور مردمی داشته باشیم خود بهترین سند برای امر معروف و نهی از منکر خواهد بود، یعنی حضور همه آحاد مردم و مسؤولان بزرگوار درصحنه تا مردم خیال نکنند که مسؤولان بی‌تفاوت‌اند، مردم احساس وظیفه می‌کنند و امربه‌معروف و نهی از منکر را ازجمله واجبات دینی می‌دانند که باید آن را انجام دهند.

قاسمی ضمن اشاره به چهاردهم مردادماه که به‌عنوان روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: مهم‌ترین اصل و پایه حقوق بشر کرامت انسانی است، روز ۱۴ مرداد از دو جهت شایسته تکریم و گرامیداشت است یکی از جهت اینکه مصادف شده با سالروز صدور فرمان مشروطیت و طلیعه آزادیخواهی ایرانیان و از سویی دیگر روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی بنابراین آزادی و کرامت انسانی ودیعه الهی است که باید به‌عنوان یک اصل موردتوجه قرار گیرد.

خطیب جمعه بادرود گفت: متأسفانه برای بار سوم جریان قرآن سوزی در کشور سوئد و در مقابل مجلس این کشور توسط همان فرد مسیحی عراقی الاصل رخ داد و او تحت حفاظت پلیس و حمایت پلیس یک جلد قرآن را آتش زد، تکرار این حادثه آن‌هم تحت حفاظت پلیس بیانگر آن است که این موضوع یک اتفاق و با انگیزه فردی و شخصی نیست، بلکه حاکی از یک نقشه خبیثانه‌ای است که قطعاً بدون پشتوانه نیست و کاملاً طراحی‌شده از طرف اصلی‌ترین دشمنان اسلام یعنی صهیونیست‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام بدانند در قضیه قرآن سوزی قبل از اینکه با دولت‌های اسلامی و مسلمانان دربیفتند، در حقیقت باخدا درافتاده‌اند بنابراین از قهر و غضب الهی بترسند که ممکن است خداوند دودمانشان را بر باد دهند، توهین به قرآن در حقیقت توهین و اهانت به همه انبیاست، لذا باید پیروان ‌همه ادیان الهی آشکارا و قاطع این حرکت‌های شنیع و زشت را محکوم کنند و از جامعه خود طرد کنند.

قاسمی ادامه داد: دولت‌های اروپایی که ادعای تمدن و حقوق بشری دارند باید رفتار زشت و احمقانه و جاهلانه دولت سوئد را به‌شدت محکوم کنند و نگذارند بیش از این قلب و دل مسلمانان را جریحه‌دار کنند.

پایان پیام/۶۳۰۲۵/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425555

مهمترین اخبار ایران و جهان: