نیوز سیتی!
25 مرداد 1402 - 00:45

جامعه جهانی اقدامات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ کند

وزیر دفاع سوریه در نشست امنیت بین‌المللی مسکو با انتقاد از اشغالگری آمریکا در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا گفت: آمریکا شریک اساسی رژیم جعلی صهیونیستی در دامن زدن به تروریسم در خاورمیانه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر دفاع سوریه روز سه‌شنبه با شرکت در یازدهمین کنفرانس امنیت بین‌المللی در مسکو در نطقی با انتقاد از کشورهای غربی در ترویج خشونت، تروریسم و اشغالگری در غرب آسیا و شمال آفریقا گفت: بیش از ۱۲ سال است که سوریه، عراق، لبنان و لیبی گریبانگیر اشغالگری و تروریسم با حمایت و مداخله کشورهای غربی است.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که «عماد علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه در یازدهمین نشست امنیت بین‌المللی مسکو در سخنانی با انتقاد از حضور نیروهای اشغالگر ائتلاف بین‌المللی غرب به سرکردگی آمریکایی در منطقه غرب آسیا گفت: ائتلاف بین‌المللی غرب به سرکردگی آمریکا به بهانه داعش در حال چپاول منابع نفتی و ثروت مردم سوریه است.

وزیر دفاع سوریه در ادامه با اشاره به سابقه ۷۰ سال از اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی در فلسطین، «اسرائیل» را مهم‌ترین مهم‌ترین منشأ تهدید ثبات منطقه غرب آسیا دانست و آمریکا را شریک لاینفک این رژیم جعلی در استمرار تجاوزگری علیه کشورهای منطقه و مسئول بقا و امنیت این رژیم پوشالی دانست.

سپهبد عماد علی عباس در ادامه نطق خود در نشست بین‌المللی مسکو گفت: از جامعه جهانی انتظار داریم تا با اتخاذ تدابیر بازدارنده و تنبیهی از ادامه جنایات این رژیم ضد ملت فلسطین و تجاوز نظامی مکرر علیه حاکمیت سوریه جلوگیری کنند.

گفتنی است پدافند هوایی ارتش سوریه بامداد یکشنبه هفته گذشته بار دیگر در ادامه نقض حاکمیت سرزمینی سوریه از سوی رژیم صهیونیستی تجاوز موشکی این رژیم را دفع کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1444955

مهمترین اخبار ایران و جهان: