نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 18:26

جذب ۱۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش‌ خصوصی در بندر چابهار

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از جذب ۱۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و افزایش ۱۳۰ درصدی عملیات کانتینری در بندر چابهار و توسعه ترانزیت از این بندر در شش ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، حسین شهدادی با تشریح عملکرد عملیات تخلیه و بارگیری، فعالیتهای اقتصادی و توسعه بازار بندر چابهار در شش ماهه اول سال جاری؛ از رشد ۱۳۰ درصدی عملیات کانتینری در بندر چابهار، افزایش ۸ درصدی صادرات غیرنفتی و توسعه عملیات ترانزیت کالا از طریق بندر چابهار به میزان سه برابر مدت مشابه سال گذشته در بندر چابهار خبر داد.

وی برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در راستای سیاست‌های دولت محترم جهت توسعه اقتصاد دریامحور را از اولویت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان برشمرد و جذب ۱۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب دو فقره قرارداد سرمایه گذاری بلندمدت را از اقدامات مهم اداره کل برای فعالیت‌های اقتصادی و توسعه امور لجستیک بندری در نیمه اول سال جاری ذکر کرد که عملیات ساخت و ساز آنها نیز آغاز شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر سیستان و بلوچستان برنامه ریزی و اقدامات لازم برای شناسایی سرمایه گذار بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در بندر چابهار حداقل به میزان ۳ هزار میلیارد تومان را از اقدامات مهم بندر چابهار در شش ماهه اول سال جاری عنوان کرد.

وی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲؛ فرآیند انعقاد قراردادها و عملیات ساخت و ساز پروژه های موضوع این سرمایه گذاری ها نیز آغاز خواهد شد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1519011

مهمترین اخبار ایران و جهان: