نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 15:47

مسیر پیاده روی اربعین مسیر انسان سازی است

ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:مسیر اربعین حسینی (ع) مسیر انسان‌سازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه، با اشاره به اتحاد مؤمنان در پیاده روی اربعین افزود: مسیر اربعین حسینی (ع) مسیر انسان‌سازی است و انسان در این مسیر با تمام سختی و مشقت‌ها با گوش فرا دادن به ندای دل و نوای آسمانی این سختی‌ها را به عشق سالار شهیدان به جان می‌خرند.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین یکی از شاخصه‌های مؤمنین است، افزود: در احادیث نیز اینگونه آمده است که یکی از ثواب‌های پیاده‌روی زیارت اربعین برابر با ثواب آزاد کردن اسارتی نوادگان حضرت اسماعیل (ع) را دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در مهار تورم، دولتمردان باید اعتلای اقتصاد را با تداوم ریل‌گذاری در مسیر پیشرفت اقتصادی ببینند.

حجت‌الاسلام قریشی با بیان اینکه دولت سیزدهم، دولت مردمی است، افزود: سفرهای شهرستانی و گفت و گو با مردم نشان از مسیر درست برای با مردم بودن است تا در سختی‌های مردم مشارکت کنند.

وی با اشاره به تحقق رشد اقتصادی ۴.۴ درصدی در دولت سیزدهم اضافه کرد: کاهش رشد نقدینگی، افزایش صادرات، رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری، کاهش واحدهای راکد و نیمه فعال و افزایش ۱۰ درصدی تولید بنزین از جمله شاخص‌های عملکردی این دولت است.

وی ادامه داد: عدالت، ثبات بازار، ثبات کاهش نرخ ارز، توجه به فرهنگ و اجتماع نیز باید از برنامه‌های ویژه دولتمردان کشورمان باشد.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: هر مدیری اگر نیت، نظر و رضایت الهی را در امور کاری خویش نداشته باشد باید با توجه به سنگینی کار استعفا بدهد.

حجت الاسلام قریشی خدمت به مردم را از برترین کارها دانست و گفت: در کنار رضایت الهی باید به مصلحت جامعه و رضایت مردم دقت نظر بیشتری داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1480055

مهمترین اخبار ایران و جهان: