نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 00:46

دفاع وزیر خارجه تل‌آویو از دیدار با وزیر خارجه لیبی

وزیر خارجه رژیم موقت صهیونیستی در واکنش به انتقادها از افشای دیدار با وزیر خارجه لیبی ادعا کرد که کابینه فعلی تل‌آویو به تلاش برای عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایلی کوهن» وزیر خارجه رژیم موقت صهیونیستی بامداد سه‌شنبه به انتقادات گسترده سیاستمداران داخلی و خارجی از افشای دیدار وی با «نجلاء المنقوش» وزیر امور خارجه دولت وحدت ملی لیبی واکنش نشان داد.

پس از افشای خبر دیدار غیر رسمی المنقوش با کوهن در روز یکشنبه در رم، پایتخت ایتالیا و به میزبانی وزیر خارجه این کشور، «عبدالحمید الدبیبه» نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی طی دستوری وزیر خارجه خود را برکنار کرد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، کوهن در صفحه توییتر خود ضمن فهرست کردن دستاوردهای وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در زمان تصدی خود، مدعی شد که داشتن «آمادگی محتاطانه» چندوجهی برای توسعه روابط با کشورهای دیگر در رأس آنها بوده است.

وی در این‌باره نوشت: «مایه شرمساری است که رقبای سیاسی که هیچ دستاورد قابل توجهی کسب نکرده‌اند سریعاً و بدون اطلاع از جزئیات اظهار نظر می‌کنند و [من] را به افشاگری متهم می‌کنند که هرگز اتفاق نیافتاده است».

این دیپلمات صهیونیست مدعی شد: «این حملات، وزارت خارجه و کارمندان آن را از ادامه کار خستگی‌ناپذیر به نفع اسرائیل و ایجاد و تقویت روابط با بسیاری از دوستان ما در سراسر جهان و به ویژه در جهان عرب منصرف نخواهد کرد».

برکناری المنقوش پس از آن است که اعتراضات گسترده‌ای در واکنش به دیدار او با «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم کودک‌کُش تل‌آویو، از روز گذشته سراسر لیبی را فراگرفت. در همین حال برخی منابع غربی از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته‌اند که این دیدار با چراغ سبز نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی انجام شده است.

از سوی دیگر، روزنامه نیویورک تایمز و همچنین وبگاه «الوسط لیبی» در گزارش‌های جداگانه خبر دادند که المنقوش از لیبی فرار کرده و به ترکیه رفته است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1474311

مهمترین اخبار ایران و جهان: