نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 21:19

۱۸۰۶ واحد مسکن در اردبیل افتتاح شد

اردبیل- همزمان با هفته دولت و افتتاح ۱۰۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور، یک‌هزار و ۸۰۶ واحد مسکن در اردبیل به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون ساختمان و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل عصر یکشنبه در مراسم بهره‌برداری از این پروژه‌ها در اردبیل اظهار کرد: بعد از سال‌ها انتظار متقاضیان مسکن با افتتاح یک‌هزار و ۸۰۶ واحد صاحب سرپناهی ایمن و مناسب شدند تا در شهرها و روستاها بتوانند از مزایای مسکن مناسب استفاده کنند.

محمدزارع حسین‌زاده تصریح کرد: این واحدها با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در مناطق شهری، روستایی، بافت فرسوده و به شکل خودمالکی تکمیل و آماده افتتاح شده تا در اختیار ثبت‌نام‌کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن قرار گیرد.

وی متراژ واحدهای احداثی را ۱۸۰ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: با تاکید استاندار اردبیل و مدیرکل راه و شهرسازی این واحدهای مسکونی در بهترین فضا اجرایی، احداث و راه‌اندازی شده تا متقاضیان مسکن از موقعیت آن نیز استفاده کنند.

معاون ساختمان و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: سهم استان اردبیل در طرح نهضت ملی مسکن ۷۹ هزار واحد بوده که با ثبت‌نام ۱۱۸ هزار نفر داوطلب در این طرح، ۴۳ هزار متقاضی واجد شرایط تشخیص داده شدند که از بین آنها ۳۰ هزار نفر مبلغ اولیه و واریزی ابتدایی را انجام دادند.

حسین‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای ۳۰ هزار متقاضی زمین در شهرهای مختلف و اردبیل تأمین شده تا در بهترین سایت نهضت ملی مسکن اجرایی و عملیاتی شود.

وی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم را تکمیل واحدهای مسکونی با توان مضاعف در ۲ سال پیش رو اعلام کرد و ادامه داد: تا پایان امسال سعی ما بر این است تا ۷۵۰ واحد مسکن احداثی را تکمیل و تحویل متقاضیان دهیم.

حسین‌زاده اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا این واحدها با کیفیتی مناسب با آورده متقاضیان به همراه پرداخت تسهیلات مسکن تکمیل و آماده بهره‌برداری شود تا به سرعت واگذاری این واحدها را شاهد باشیم.

معاون ساختمان و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل از همراهی کارگزاران به ویژه بنیاد مسکن در ساخت این واحدها در شهرها و روستاها قدردانی کرد و گفت: در برخی از شهرها واگذاری زمین و ساخت واحدها به صورت ویلایی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که همزمان با سراسر کشور به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد در کنار افتتاح ۱۰۰ هزار واحد مسکن نهضت ملی، در استان اردبیل نیز یک‌هزار و ۸۰۶ واحد مسکن با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1472099

مهمترین اخبار ایران و جهان: