نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 13:08

معاون رئیس‌جمهور: ۶۰۰هزار مجوز اشتغال‌زایی در درگاه ملی کشور صادر شده است

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس گفت: با راه‌اندازی درگاه ملی، از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم، بیش از ۶۰۰هزار مجوز اشتغال‌زایی در سطح کشور برای متقاضیان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، سیدمحمد حسینی در نشست با دانشگاهیان استان اردبیل اظهار کرد: دولت سیزدهم طی ۲ سال اخیر در حوزه‌های مختلف اقداماتی در دستور کار قرار داده که هدف اصلی، بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی مردم است.

وی افزود: با راه‌اندازی درگاه ملی، از زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۶۰۰هزار مجوز اشتغال‌زایی در سطح کشور برای متقاضیان صادر شده است.

احیای بیش از ۵۰۰۰ واحد تولیدی غیرفعال و نیمه‌فعال در دولت سیزدهم

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۵۰۰۰ واحد تولیدی غیرفعال و نیمه‌فعال احیا شده است و در سال گذشته رکورد صادرات غیرنفتی کشورمان به ثبت رسید.

حسینی بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه، ۴۵درصد دانش‌آموزان کشور به هنرستان‌ها هدایت خواهند شد و برای ارتباط کاربردی هنرستان‌های استان‌ها با مراکز صنعتی و تولیدی برنامه‌ریزی شده است تا دانش‌آموزان پس از تحصیلات و آموزش فنی و مهندسی در رشته‌های مختلف، به واحد‌های تولیدی معرفی شوند.

وی ادامه داد: تا پیش از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، کلیه بانک‌های دولتی کشور زیان‌‌ده بودند و هم‌اکنون فقط یک بانک دولتی در کشور زیان‌ده بوده و مابقی به سوددهی رسیده‌اند و رشد نقدینگی کشور نیز طی ۲ سال اخیر از ۳۹درصد به ۳۱درصد کاهش یافته است.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس گفت: دولت سیزدهم طی ۲ سال اخیر، زمین بیش از یک‌میلیون واحد مسکونی را در سطح کشور برای طرح نهضت ملی مسکن فراهم کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1477055

مهمترین اخبار ایران و جهان: