نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 16:30

نقش مؤثر شهید احمدی روشن در پیشرفت هسته‌ای ایران

امام‌جمعه نطنز با بیان اینکه شهید احمدی روشن در پیشرفت پروژه هسته‌ای نطنز نقش بسیار تأثیرگذاری را داشته است، گفت:دشمن به خیال خود با شهادت این شهید می‌تواند فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران را متوقف کند، اما به برکت خون این شهید ده‌ها دانشمند دیگر راه شهید احمدی روشن را ادامه داده و خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی امام‌جمعه نطنز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت شهادت شهید مصطفی احمدی روشن، اظهار کرد: شهید احمدی روشن همیشه در خط رهبری حرکت می‌کرد و بر این باور بود که بایستی وظایف خود در قبال آرمان‌های امام و انقلاب را به‌خوبی اجرا کند، شجاع و نترس بودن از ویژگی‌های بارز این شهید بود و اعتقاد داشت که بایستی تا آخرین قطره خون خود برای رسیدن به آرزوهایش فعالیت‌های خود را پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه شهید احمدی روشن در پیشرفت پروژه هسته‌ای نطنز نقش بسیار تأثیرگذاری را داشته است، افزود: دشمن به خیال خود با شهادت این شهید می‌تواند فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران را متوقف کند، اما به برکت خون این شهید ده‌ها دانشمند دیگر راه شهید احمدی روشن را ادامه داده و خواهند داد.

یعقوبی با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن و مادر بیان کرد: در مکتب اسلام زن دارای مقام و ارزش بسیار بالایی است و نه‌تنها هیچ تفاوتی میان زن و مرد در کسب علوم بشری و معارف الهی وجود ندارد بلکه در بسیاری از زمینه‌های معنوی پیشگامی از آنِ بانوان است، اسلام به کرامت ذاتی زنان قائل است.

خطیب جمعه نطنز بیان کرد: نظر اسلام در باب خانواده و جایگاه زن در خانواده، نظر خیلی روشنی است و اسلام به زن عزت بخشیده و جایگاه زن در اسلام امروز مدیریت خانواده و تربیت فرزندان است و درمجموع عدالت در بین زن و مرد در مکتب اسلامی به‌خوبی اجراشده و حتی زنان ما امروز در جامعه با تصدی مسؤولیت‌های مهم و حیاتی اثرگذار هستند.

وی گفت: در جامعه غرب نگاه به زن یک نگاه ابزاری است و در غرب برای زن بی‌عزتی، تحقیر، بی‌عدالتی، ظلم و به فساد و فحشا کشاندن  تعریف‌شده اما آنها در رسانه این موارد را هرگز نمی‌گویند و برای زن در جامعه خود هیچ ارزشی قائل نیستند.

یعقوبی اذعان کرد: دشمن همواره درصدد اجرای نقشه‌های شوم خود برای مقابله با اسلام و ایران اسلامی بوده و وقتی دید در جنگ ترکیبی به موفقیتی دست نیافت با توسل به نشریه موهن فرانسوی شارلی ابدو به مقام مرجعیت اهانت و بدتر از آن حمایت سران بی‌خرد کشور فرانسه از این اقدام سخیف بود که امیدوارم مراجع بین‌المللی و کشورهای اسلامی هوشیار شده و در برابر این اقدام موضع محک بگیرند.

دوران توهین‌های غیرعقلانی به ارزش‌های متعالی انسان‌ها به سر آمده است

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی امام‌جمعه بادرود در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بادرود با اشاره به قیام خونین مردم شهر خون و قیام قم در اعتراض به چاپ مقاله ساواک علیه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۶ و نیز توهین اخیر یک نشریه هتاک فرانسوی به ارزش‌ها و مرجعیت دینی و مقام معظم رهبری اظهار کرد: در هفته گذشته و در ایامی که مصادف بود با سالگرد قیام مردم قم، شاهد بودیم که پرده از نفاق مدعیان دروغین حقوق بشر برداشته شد.

وی افزود: نشریه موهن شارلی ابدو با توهین به مرجعیت دینی و سیاسی، قلب میلیون‌ها انسان آزاده را جریحه‌دار کرد و این رفتارهای غیرانسانی دلیلی جز این ندارد که دشمنان انقلاب اسلامی توطئه‌های خود علیه مردم شریف ایران را نقش بر آب می‌بینند و به‌خوبی می‌دانند دلیل شکست آنها، پیوند قلبی مردم مؤمن ایران و مردم آزاده منطقه باشخصیت گران‌قدر وبی بدیل ولی‌فقیه و ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای عزیز است.

قاسمی تصریح کرد: این رفتار بی‌خردانه مدعیان دروغین حقوق بشر پیش چشم انسان‌های آزاده جهان قرار دارد و باعث می‌شود اعتبار جهانی آنها بیش‌ازپیش زیر سؤال برود و دروغین بودن ادعاهای آن‌ها آشکارتر شود. حقیقت این است که مرجعیت دینی و سیاسی عمر خویش را مؤمنانه درراه مجاهدت برای تعالی ارزش‌های الهی صرف و در این راه باخدا معامله کرده‌اند و مرارت‌ها و ملامت‌های این راه را به جان خریده‌اند، لذا عزت امروز آنها عزت خدشه‌ناپذیر الهی است که منافقان از معنای آن آگاهی ندارند.

خطیب جمعه بادرود گفت: از متولیان امر می‌خواهیم که اقدامات قانونی خود نسبت به دولت فرانسه را با جدیت و مقتدرانه پیگیری کنند تا همه بدانند دوران توهین‌های غیرعقلانی به ارزش‌های متعالی انسان‌ها به سر آمده است.

پایان پیام/۶۳۰۲۵/آ/

منبع: فارس
شناسه خبر: 974711

مهمترین اخبار ایران و جهان: