نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 11:03

اردبیل با داشتن پایانه مرزی بیله‌سوار جزء استان‌های شاخص کشور است

اردبیل - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استان اردبیل به دلیل دارا بودن پایانه مرزی بیله سوار و جاده ترانزیتی جزء استان های شاخص و مهم کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داریوش امانی معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در دیدار با استاندار اردبیل با بیان اینکه اهمیت مرز در توسعه ترانزیت تجاری و اقتصاد کشور بسیار مهم و ضروری است افزود: از این لحاظ استان اردبیل نیز به‌لحاظ دارا بودن پایانه مرزی بیله سوار جزوه استان‌های مهم و پراهمیت کشور است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها نگهداری راه‌های اصلی و شریانی جزوه اولویت‌های اصلی سازمان و وزارت راه و شهرسازی است تصریح کرد: از آنجایی‌که وظیفه نگهداری راه‌های اصلی و شریانی برعهده ماست اما اعتبارات راه‌های روستایی برعهده مدیران محلی و استانی است که در این زمینه باید استانداران در خصوص جذب اعتبارات لازم برای راه‌های روستایی پیگیری لازم را انجام دهند

معاون وزیر راه و شهرسازی، استان اردبیل را به‌لحاظ شرایط اقلیمی جزوه استان‌های اولویت دار در تأمین ماشین آلات راهداری عنوان کرد و گفت: با توجه به ضرورت و حساسیت موضوع خصوصاً در استان‌های پربارش طبق مصوبه هیأت وزیران قرار است ۲ هزار و۶۰۰ دستگاه ماشین آلات تا پایان امسال وارد کشور شود.

وی اظهار کرد: در حوزه راه‌های روستایی نیز پروژه‌ها توسط استانداری و اداره کل راهداری اولویت بندی شوند تا در بودجه و اعتبارات سال آینده برای اجرای آنها مساعدت‌های لازم انجام گیرد.

به‌روزرسانی و خرید ماشین آلات راهداری برای استان اردبیل از نیازهای ضروری است

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل نیز در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه استان اردبیل یکی از استان‌های برفی و سردسیر کشور است و در سال بیش از ۱۲۰ روز راهداری زمستانی در این فصل انجام می‌شود، افزود: اکثر ماشین آلات راهداری استان فرسوده و عمر بالای ۲۵ سال دارد که نیاز دارد برای استانی مثل اردبیل که با بارش‌های سنگین همراه است ماشین آلات جدید خریداری و جایگزین ماشین آلات فرسوده شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته به اندازه ۴ سال پروژه‌های بسیار ارزشمندی در حوزه راه استان توسط راهداری انجام شده تصریح کرد: همت جهادی و ارزشمندی در زمینه آسفالت و بهسازی جاده‌های استان انجام شده که رضایت مردمی را نیز همراه داشته است.

استاندار اردبیل این استان را از شاخص‌های کشوری عقب دانست و اظهار کرد: لازم است برای پروژه‌های اولویت‌دار استان بتوانیم از سازمان اعتبار خوبی را جهت رسیدن اردبیل به وضعیت قابل قبول جذب کرده و عقب ماندگی‌ها گذشته را جبران کنیم

عاملی متوسط بزرگراه در کشور را ۲۴ درصد برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این میزان در استان اردبیل ۱۱ درصد است و از متوسط کشوری بسیار عقب هستیم باید در این زمینه برنامه‌ریزی اساسی جهت اجرای پروژه‌های بزرگراه و جذب پیمانکار انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل تنها استان در کشور است که مردم آن از طریق یک جاده مناسب به مرکز کشور وصل نیست افزود: این یک آسیب جدی برای استان و از مطالبات مهم مردمی است.

استاندار اردبیل خواستار تخصیص اعتبارات برای انجام روکش آسفالت مسیر سرچم شد و اظهار کرد: اگر اعتبارات به موقع جذب شود روکش آسفالت مسیر تا سال آینده به اتمام خواهد رسید که خدمتی ماندگار برای مردم استان است.

عاملی تصریح کرد: عملیات تعریض و چهار خطه کردن مسیر نیز در حال انجام است.

وی جذب اعتبارات برای خرید تجهیزات ایمنی راه را از اولویت‌های مهم دانست و افزود: اگر بتوانیم اعتبار لازم را در این زمینه جذب کنیم با اولویت بندی در مسیرهایی که ضرورت و مشکل از این لحاظ دارند کار را شروع خواهیم کرد

استاندار اردبیل طول راه‌های شریانی استان را ۷۰۰ کیلومتر برشمرد گفت: لازم است برنامه‌ریزی لازم در این زمینه نیز انجام و برای سال آینده ترسیم شود تا بتوانیم پروژه‌های مربوط به راه‌های شریانی را نیز اولویت بندی کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 972299

مهمترین اخبار ایران و جهان: