نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 14:55

دشمن دنبال ترویج بی بندو باری در جامعه است

بوشهر- فرماندار کنگان گفت: دشمن با برنامه ریزی به دنبال ترویج بی بند و باری در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد غریبی ظهر سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگان اظهار داشت: با یک بررسی ساده می‌بینیم دشمن بسیار حساب شده در این موضوع و ترویج بی بند و باری در جامعه دخالت دارد چون دشمن کارش دشمنی است و به هر شیوه‌ای این دشمنی بر علیه نظام مقدس اسلامی را اعمال می‌کند.

وی اضافه کرد: در تحمیل جنگ هشت ساله موفق نشدند و حالا از شیوه آندلسی کردن جامعه، یعنی درگیر کردن بخش بزرگی از افراد جامعه به مسائل ضدفرهنگی وارد دشمنی با نظام و انقلاب شده اند.

غریبی اظهار داشت: عدم مدیریت فضای گسترده مجازی و سهولت دسترسی همه افراد به محتویات مخرب آن از دیگر عوامل ترویج این پدیده زشت و فساد برانگیز است.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی دارای ظرفیت‌های بسیار خوب و قابل توجهی است که می‌توان از آن استفاده مناسب کرد.

غریبی بیان داشت: ادارات، سازمان‌ها و نهادهای عمومی نیز می‌بایست با تمام قوا در مقابله با توطئه‌های دشمنان همکاری کرده و با برنامه ریزی مناسب و کاربردی توطئه‌ها را خنثی کنند.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی کنگان تصریح کرد: روش‌های نرم افزاری و برخوردهای نرم و فرهنگی که رویکرد دولت رئیس جمهور است بهترین شیوه مقابله با این رفتارها و برنامه‌های دشمنان نظام است که ضمن نتیجه گیری مثبت موجب جذب کسانی که از سر لجبازی به اردوگاه دشمن رفته اند نیز خواهد شد.

وی بهترین و مؤثر ترین شیوه مقابله با این ناهنجاری‌ها را تمسک به تعالیم قرآن کریم و سبک زندگی عفیفانه مورد نظر این کتاب الهی دانست و افزود: می‌بایست با برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن و تفسیر آن به خصوص در اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان در مساجد، مدارس و سایر مراکز فرهنگی به آنها داده شود.

غریبی خاطرنشان کرد: از دیگر موارد مهم و تأثیرگذار در راستای ترویج زیست عفیفانه آسان‌تر کردن شرایط ازدواج برای جوانان است تا جامعه جوان ما زودتر وارد زندگی مشترک شده و بی شک کمتر وارد مسائل غیر اخلاقی می‌شوند.

ترویج فرهنگ نماز در مدارس با توجه به خاصیت مهم آن در بازدارندگی از گناه، حمایت از انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، شناخت، احیا و ترویج آداب و رسوم ماه‌های محرم و صفر و تشریح دلایل قیام امام حسین (ع)، ترویج الگوی زندگی امامان و سبک زندگی اسلامی، مشارکت گروه‌های جهادی و هیئت‌های مذهبی در برنامه‌های محوری شهرستان، زمینه سازی برای حضور دانشگاهیان و اساتید پژوهشگر در طرح‌ها و پیشنهادهای مسائل فرهنگی، برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی خانواده‌ها در رابطه با تهدیدها و آسیب‌های فضای مجازی، بررسی و پایش شاخص‌های فرهنگی در شهرستان، توجه جدی به آسیب‌های اجتماعی در بحث‌های شورای فرهنگ عمومی، بهره مندی از راهکارهای صاحب نظران و اندیشمندان شهرستان، استان و ملی در تدوین برنامه ریزی های شورای فرهنگ عمومی و استفاده از پتانسیل روابط عمومی‌ها و رسانه‌های شهرستان جهت تحقق جهاد تببین و اطلاع رسانی از دیگر پیشنهادهایی بود که فرماندار شهرستان به عنوان راهکار ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و مقابله با برنامه‌های ضد فرهنگی دشمن مطرح کرد

منبع: مهر
شناسه خبر: 1282799

مهمترین اخبار ایران و جهان: