نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 21:05

فعالیت‌های پژوهشی برای تداوم تولید حداکثری در پارس جنوبی لازم است

بوشهر- مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: فعالیت‌های پژوهشی برای تداوم تولید حداکثری در پارس جنوبی لازم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدیا مطهری عصر پنجشنبه در نشست شورای پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی شرکت ملی نفت ایران در پارس جنوبی اظهار داشت: تحقق تولید حداکثری گاز در پارس جنوبی، دستاورد بسیار بزرگی است و تداوم این وضعیت مستلزم اقدام‌ها و فعالیت‌هایی است که اهمیت آن‌ها می‌تواند به مراتب از ایجاد و ساخت این تأسیسات بیشتر باشد.

وی با اشاره به برگزاری ششمین جلسه شورای پژوهش شرکت ملی نفت ایران در شرکت نفت و گاز پارس گفت: شرکت ملی نفت ایران مجموعه‌ای یکپارچه به شمار می‌رود و هدف از برگزاری این جلسات هم ایجاد هم‌افزایی و پرهیز از اقدامات پراکنده و جزیره‌ای در حوزه پژوهش و فناوری است.

مطهری اظهار کرد: بر اساس دستور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، چشم‌اندازهایی ترسیم و مأموریت‌های کاری مختلفی را تعریف کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه استراتژی شرکت ملی نفت ایران در حوزه پژوهش و فناوری، به معنی طراحی و اجرای پایلوت‌های میدانی فناوری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله ازدیاد برداشت، حفاری، خوردگی، توسعه و سایر حوزه‌هاست، گفت: از این رو هم در زمینه تعالی فناوری در زنجیره ارزش و هم در زمینه تعالی برنامه‌ریزی‌ها که در ذیل آن‌ها مأموریت‌های مختلفی وجود دارد، فعالیت‌ها را پیش خواهیم برد.

در این نشست، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و رئیس پارک نوآوری و فناوری نفت و گاز نیز به اهمیت توجه و مشارکت در حوزه پروژه‌های پژوهشی، سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها، تقویت ارتباط حوزه‌های پژوهشی، ضرورت ارتقا جایگاه مطالعاتی و همکاری شرکت‌های تابعه با پژوهشگاه صنعت نفت و سایر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی اشاره و با کارشناسان و مدیران ارشد بخش‌های توسعه و عملیات تولید شرکت نفت و گاز پارس به تبادل نظر پرداختند.

عباسعلی پرتقالی مدیر پژوهش و فناوری شرکت نفت و گاز پارس، در گزارشی مشروح وضعیت پروژه‌ای مطالعاتی و پژوهشی فعال در بخش طرح‌های در دست اقدام و عملیات تولید گاز از پارس جنوبی، نتایج فعالیت‌ها و اقدام‌های پژوهشی در زمینه‌های توسعه و تولید، و فعالیت‌های پیش رو در حیطه مسئولیت‌های این شرکت را تشریح کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1357311

مهمترین اخبار ایران و جهان: