نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 09:05

رئیسی: هرکس در جایگاه تصمیم‌گیری قرار دارد باید از حق پیروی کند

رئیس جمهور با بیان اینکه هرکس در جایگاه تصمیم‌گیری قرار دارد باید از حق پیروی کند، گفت: سختی کار قضات هم همین است که باید بر مدار حق حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رییسی امروز دوشنبه (۵تیر) در همایش سراسری بزرگداشت هفته قوه قضائیه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام باقر(ع) گفت: تلاش های قوه قضاییه نشان‌دهنده این است که دستگاه قضایی برای احقاق حق، تمام همت خودش را در سطوح مختلف به کار می‌بندد. هفته قوه قضاییه فرصت مناسبی برای تجلیل از این عزیزان است.

وی با اشاره به شهادت آیت‌الله بهشتی و یارانش افزود: آقای دکتر بهشتی شخصیتی است که بیش از یک و سال و نیم در مسند قضاوت نبودند، با وجود کوتاهی فعالیت در این مسند از ایشان معمار دستگاه قضایی یاد می شود.این شخصیت در دوران قبل از مسئولیتش در قوه قضائیه ساخته شده است.

وی اضافه کرد: ایشان شخصیتی با انصاف، چهره‌ای انقلابی و ولایت مدار بودند. در بسیاری از مواقع به دلیل فتنه ها به او ناسزا می گفتند اما او در مسجد الجواد (ع) در پاسخ به این سوال که چرا پاسخ نمی‌دهید، می‌گفت امام امر به سکوت فرمودند لب به  سخن نخواهم گشود چون امام راضی نیست، که نشان‌دهنده ولایت مداری ایشان بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه شهید بهشتی تحت تاثیر جو سازی ها قرار نمی‌گرفت، تصریح کرد: هیچ‌گاه کسی نمی گوید ایت الله بهشتی گ، شهید قدوسی و شهید لاجوردی از عدالت خارج شدند، آنها روحیه منصفانه داشتند.

وی افزود: رهبری فرمودند نیاز به تحول داریم این را هم تبیین فرمودند، شناخت وضع موجود و مطلوب و تلاش برای کم‌کردن این فاصله تحول است. اولین شرط تحول، شناختی است سپس تحول فرایندی باید مدنظر قرار بگیرد. باید در دولت نیز در برخی از فرایندها تجدید نظر کنیم یکی از مهمترین مسایل در این زمینه افزایش بهره وری است. اگر رشد اقتصادی ۸ درصد بخواهیم دو پایه سرمایه گذاری و افزایش بهره وری را باید تقویت کنیم. 

وی با تاکید بر تحول نهادی گفت: باید در نظر بگیریم که آیا امکان چابک سازی وجود دارد یا خیر. باید همکاری، همیاری، همدلی، همراهی و آهنگ واحد را در تمام ادارات کشور داشته باشیم برای اینکه ببینیم به اهدافی که رهبر انقلاب تعیین کرده اند تا چه میزان نزدیک شده ایم.

رئیسی تصریح کرد: باید جامعه ای بسازیم که مبتنی بر اخلاق و عدالت باشد که برای نیل به این هدف همکاری همه قوا را نیازمندیم. 

رئیس جمهور گفت: باید تلاش همه ما این باشد که تعداد پرونده‌های ورودی به قوه قضائیه کاهش یابد.

در حال تکمیل...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1309911

مهمترین اخبار ایران و جهان: