نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 09:28

نماز عید سعید قربان در استان سمنان اقامه شد

سمنان- نماز پرفیض عید سعید قربان با حضور مردم متدین و نمازگزار استان سمنان در مصلاهای نماز جمعه و مساجد شهری و روستایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماز عید سعید قربان در جای جای استان سمنان با حضور مردم عاشق و متدین در مصلاهای نماز جمعه و مساجد شهری و روستایی برگزار شد تا جلوه‌های زیبایی از بندگی و طاعت بار دیگر در این استان به ثبت برسد.

مراسم محوری نماز عید سعید قربان در هشت شهرستان استان سمنان به میزبانی مصلاهای نمازجمعه مراکز شهرستان‌ها از ساعت شش صبح پنجشنبه با ذکر توسل و شکر به درگاه خداوند متعال آغاز شده است. مراسمی که بعد از آن نمازگزاران را در صفوف به هم فشرده نماز عید سعید قربان، کنار یکدیگر قرار می‌دهد.

در مصلاهای مراکز شهرستان‌های استان سمنان و همچنین شهرهای استان نماز عید سعید قربان رأس ساعت هفت صبح آغاز شده است.

نماز عید قربان در سمنان به امامت حجت الاسلام مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان اقامه شد چرا که حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و همچنین امام جمعه مرکز استان در سرزمین وحی حضور دارد.

امروز مراسم ویژه‌ای در شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه برگزار شد در کنار آن مراسم محوری نیز در مصلای بی ارجمند، مسجد جامع رویان و مجن و کلاته خیج نیز برگزار شد تا مردم در صفوف به هم فشرده نوای بندگی و طاعت سر دهند.

در دامغان نماز عید سعید قربان در مصلای امام خمینی (ره) و به امامت امام جمعه این شهر برگزار شد همچنین از دیباج و امیریه و کلاته رودبار هم خبر می‌رسد این نماز با حضور پرشور مردم اقامه شده است.

گرمساری‌ها ساعت شش و نیم صبح مراسم معنوی عید سعید قربان را آغاز کرده‌اند در سرخه نیز مراسم مشابهی در همین ساعت برگزار شد و مهدیشهری‌ها حسینیه المهدی (عج) را برای برگزاری مراسم محوری با حضور حجت الاسلام بارانی برگزیدند.

آرادانی ها به امامت حجت الاسلام شریفی نیا نماز پرشور عید سعید قربان را اقامه کردند و در میامی نیز مسجد جامع میزبان خیل عاشقان بود مردمی که در کالپوش و رضوان و حسین آباد و فرومد هم نوای بندگی سر دادند.

نماز پرشور عید سعید قربان امروز بار دیگر نمایشی از بندگی و ارادت مردم استان سمنان به خدای متعال را به ثبت و ضبط رساند مردمی که عاشقانه خدایشان را دوست می‌دارند.

کمیته امداد استان سمنان و بهزیستی هم امروز در کنار مصلاهای نماز جمعه حاضر هستند تا کمک‌ها و قربانی‌های مردم را به دست نیازمندان برسانند. مردم کمک‌های نقدی خود را در محل‌های از پیش تعیین شده به دست نیازمندان رساندند. اکیپ‌های نظارتی از سوی دامپزشکی نیز امروز در جای جای شهرهای استان سمنان بر ذبح و ذخیره سازی گوشت‌های قربانی، نظارت دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1316911

مهمترین اخبار ایران و جهان: